eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiObliczenie DOCHODU z uzytkowania samochodu służbowego ??? › Re: Obliczenie DOCHODU z uzytkowania samochodu służbowego ???
  • Data: 2003-09-23 20:22:04
    Temat: Re: Obliczenie DOCHODU z uzytkowania samochodu służbowego ???
    Od: "LeszekO" <c...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Karol" <> wrote...

    > Spotkalem sie z tym, ze sa pracodawcy obciazajacy pracownikow kosztami
    > uzywania samochodow sluzbowych do celow prywatnych. Obawiam sie, ze u nich
    > istnieje pelna dowolnosc w ustaleniu wysokosci oplat.

    No i to jest słuszne. W tym przypadku kierowca płaci za paliwo - wg ilości
    przejechanych km.

    Chodzi o to, że koszt rzeczywisty rzeczywiście jest większy. Naprawy, oleje,
    inne części eksploatacyjne, etc. Pracodawca ma jakos ustlic ten koszt a
    różnica między tą wartością (wyliczoną proporcjonalnie do ilości
    przejechanych km w celach prywatnych), a opłata za paliwo, za które poniósł
    już kierowca to niby DOCHÓD kierującego, bo jezdzac własnym ponioslby
    większe koszty. Dochód ten należaloby opodatkować. Jesli ktoś płaci 40%
    podatku, to dodając go do kosztów benzyny zaczyna się to robic nieoplacalne.

    Kłopot w tym, że NIE WIADOMO jak wyliczyc rzeczywisty koszt użytkowania sam
    służbowego aby fiskus się nie doczepił, ze cos zaniżono i nie dal domiaru.
    Interesuje mnie np czy koszt użytkowania moge pomniejszyc o odpisy
    amortyzacyjne - przecież ulga pomniejsza koszt uzywania samochodu. Fiskus
    może jednak mieć inne zdanie. Gdyby istnial wzór do obliczenia wszystko
    byloby jasne.

    l...@a...pl
    przesun kropke po imieniu przed NET