eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiObliczenie DOCHODU z uzytkowania samochodu służbowego ??? › Re: Obliczenie DOCHODU z uzytkowania samochodu służbowego ???
  • Data: 2003-09-23 21:26:24
    Temat: Re: Obliczenie DOCHODU z uzytkowania samochodu służbowego ???
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 23 Sep 2003, LeszekO wrote:
    [...]
    >+ Interesuje mnie np czy koszt użytkowania moge pomniejszyc o odpisy
    >+ amortyzacyjne - przecież ulga pomniejsza koszt uzywania samochodu.

    ...dla pracodawcy "na bieżąco". Ale ten koszt został poniesiony
    w momencie zakupu ŚT. Jak sprzedasz usługę wypożyczenia "osobie
    trzeciej" to jak najbardziej go (koszt) doliczysz :)

    >+ Fiskus może jednak mieć inne zdanie.

    Tu akurat koncepcja (że amortyzacja "od prywatnego używania"
    stanowi podstawę opodatkowania, *skoro* jest KUP w firmie)
    byłaby na miejscu.

    >+ Gdyby istnial wzór do obliczenia wszystko byloby jasne.

    Racja :)
    A jakby tak opodatkowanie było z czasów starożytnego
    "zdzierstwa i wyzysku", tak z 2,5% (tam jest przecinek
    w środku :>) to dopiero byłoby... (wartość cytowana
    z wypowiedzi archeologa w 1. PR, "ale oczywiście oni
    wtedy narzekali że dużo" :)).

    pozdrowienia, Gotfryd