  • Data: 2004-02-25 23:33:02
    Temat: Re: OT zasłyszane w radu
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 25 Feb 2004, Maddy wrote:

    >+ Właśnie usłyszałam w lokalnym radiu reklamę jakiegoś sklepu.
    >+ Zaczynała sie:
    >+ "Uwaga firmy i przedsiębiorstwa!"
    >+
    >+ Co Ty na to, Gotfrydzie?
    >+ Czy to nie bzdura?

    Przyznam że bzdurą jest IMO zwracanie się do przedsiebiorstw :)

    O ile mnie pamięć nie myli jest to "zespół majątku" :) czy
    jakoś tak określony w przestrzeni i funkcjonalnie (dający się
    wyodrębnić). Nie wiem czy jest definicja prawna pojęcia
    ale funkcja "przedsiebiorstwa" jest w przepisach tu i ówdzie
    określona (np. KC art. 438.3) i bliższa "zakładowi" (zdaje
    się występującemu w podatkologii)
    Zatrudnieni jeszcze niewolnikami nie są i AFAIK
    do "przedsiebiorstwa" nie należą, jak DG innej DG sprzedaje
    przedsiębiorstwo to umowy musi skorygować :) (acz *prawa*
    do umowy pracownik zachowuje). Krótko mówiąc: "przedsiebiorstwo"
    ściśle rzecz biorąc najwyraźniej nie obejmuje ludzi.
    Głupio tak jakoś wołać do murów i tokarki :)

    Firma... coż, potoczne znaczenie odbiega od urzędowego (tak
    jak pojęcie "ręki" czasem odbiega od medycznego) bo wołanie
    do nazwy też by nie przeszło ;)
    Może by uznać że wołanie "działalności w formie
    spółek i osób fizycznych" język plącze i na "firmy" im
    pozwolić ? :) Choć jakby wołali "uwaga imiona i nazwiska !"
    to też pewnie każdy by się w głowę pukał... :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)