    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Date: Wed, 13 Apr 2011 12:56:33 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: OT, bylo: RATUNKU !! niestety mam program...

    On Sun, 10 Apr 2011, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > A nie zostałeś przypadkiem w czasach Windows 3.x?

    Nie, zostałem w czasach w których OSy miały pełne zarządzanie
    czasem procesora :P, może za parę lat i Windows do tego dojdą :>

    > Bo o ile mi wiadomo,
    > to już Windows 95 miał wielozadaniowość z wywłaszczeniem i proces się
    > może nie zgadzać (pomijam, że czemu emulator miałby się nie zgadzać),
    > a i tak zostanie wywłaszczony.

    I CO TO MA ROZWIĄZAĆ?

    Piszę wyraźnie o *przydziale procesora*, w procentach, aby *obejść*
    taki problem, że:
    - *nie ma rozróżnienia* dla emulatora, w przypadku używania
    "oryginalnego DOSa", między "faktycznym używaniem" procesora,
    a obsługą zupełnie niepotrzebnych zdarzeń metodą spinloop
    - obiżenie priorytetu nic nie daje, bo jeśli system gospodarza
    ma wolny procesor/wolne rdzenie, to je i tak przydzieli
    i będą się grzały
    - a co gorsza, jak ten czas będzie potrzebny (w owym DOSowym
    programie) razem z innym programem w systemie-gospodarzu, to
    ze względu na obniżony priorytet efekt będzie daleki od
    oczekiwanego (nam NIE chodzi o to, aby program w emulatorze
    "chodził jak żółw"!)

    > To w Win 3.x była wielozadaniowość w momentach, gdy program na nią
    > pozwalał.

    No to uruchomienie w emulatorze Win 3.x spowoduje te same problemy
    o których była mowa.
    I co dalej? (a ściśej - po co komu ta uwaga o Win 3.x?)

    > No właśnie, jak ma.

    No właśnie, i połowa problemu to taki stan że *ma*.
    I w zwiazku z tym grzeje rdzenie obciążając je na max, zamiast
    zaaplikować HATL i poczekać na przerwanie.
    Zrobić tego NIE MOŻE, bo NIE WIE co robi program w emulatorze.

    > No ale to nie ma nic wspólnego z tym, jaki to program.

    Ty najwyraźniej nie czujesz problemu o który chodzi.

    Z p. widzenia przydziału procesora *dobrze* rozwiązać ten problem
    można *tylko* w ten sposób, że emulator przestanie pracować jako
    emulator a co poniektóre funkcje uruchamianego w nim systemu
    (choćby rzeczona klawiatura) zostają *w całości* zastąpione
    komunikacją z OSem w którym działa emulator, a nie emulacją
    pracy sprzętu.
    Po pierwsze trzeba mieć taki interfejs, a po drugie przestaną
    wtedy działać programy które "rzeźbiły w żelazie" samodzielnie
    obsługując porty urządzeń zamiast wywoływania funkcji swojego
    systemu (tu DOSa lub BIOSa).

    > Uważasz, że dosowy program ma większe zapotrzebowanie na procesor niż
    > windziany ;)

    A co za różnica, czy program jest "DOSowy" czy "windziany"?

    Niektóre rzeczy trzeba było na *komputerach* z "czasów DOSowych"
    po prostu zostawiać na noc do policzenia :P a dziś zajmą kilka
    minut i tyle. Choćby byle rendering.
    Z tym czy program jest "DOSowy" czy windziany" nie ma to nic
    wspólnego. Za czasów "640 kB każdemu wystarczy" co prawda nie
    podejmowano się na komputerach "klasy PC" rozwiązywania
    niektórych zadań, ale negacja nie działa w tę stronę
    żeby miało to oznaczać niepodejmowanie się działań które
    wymagają sporej mocy procesora. Uwaga na kwantyfikatory,
    to można się poranić :)

    Ad rem.
    Problemu zarządzania procesorem to NIE rozwiązuje, a przyczyną
    jest fakt że nie ma go w *emulowanym* systemie! (a nie to
    czy jest w gospodarzu).

    To co pisałem dotyczyło swoistej łaty: uzycia *limitu przydziału
    procesora*, co to jest dowiesz się jak w Windows (albo w linuksach,
    bo jakby było to już by pewnie ktoś napisał) zrobią ;)
    (to akurat jest wysoce prawdopodobne, Bill po coś zgarnął
    Cutlera razem ze 150-osobową ekipą).

    pzdr, Gotfryd