    From: "Michał" <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: OT, bylo: RATUNKU !! niestety mam program...
    Date: Mon, 11 Apr 2011 16:36:14 +0200
    Sender: n...@n...onet.pl

    > Miał. Kulało to strasznie i nie zawsze chciało dobrze działać, (podobnie
    > zresztą, jak w Win98), ale - teoretycznie - wywłaszczanie było.

    Witajcie, niech też i ja dorzucę moje 5 groszy... :-)

    Otóż:
    1. Windows 95 miał wielozadaniowość z wywłaszczeniem, ale tylko dla programów 32
    bitowych. Jako że dość spora część systemu była żywcem przeniesiona z windows
    3.11, włączając moduły GDI oraz USER, to efekt była taki że dla programów 16
    bitowych wciąż pracował tzw mechanizm wielozadaniowości ze współpracą, która
    wystawiała stabilność systemu na łaskę i nie-łaskę najsłabszego ogniwa w
    systemie, jakim był najgorzej napisany program (wystarczyło by zaniemógł kiedy
    miał przekazać kontrolę do kolejnego procesu)

    Tak więc: miał i nie miał.
    Mechanizm ten dawał popalić aż do Windows Millenium, choć nie był już tak
    uciążliwy, bo stare 16 bitowe programy były coraz rzadziej używane.

    2. Windows, począwszy od wersji 2000 ma coś co nazywa się Job Kernel Object.
    Jest to coś co w systemach Unixowych było od lat, a pozwala na narzucanie
    ograniczeń na procesy , np ile pamieci może dany proces lub grupa procesów
    zabrać, ile czasu procesora,.. itp.
    Mając na uwadze procentowy przydział procesora, to można uzyskać efekt taki aby
    dany proces nie mógł zabrać więcej niż np 35% czasu, ale jest to dostępne tylko
    w wersjach serwerowych, i to tych droższych. Tzn. jądro wersji "zwykłych"
    również to "ma" (np windows XP albo Win7) tylko nie ma narzędzia (wraz z
    dystrybucją systemu) które by potrafiło to aktywować (Chyba że firma trzecia
    napisze [producent systemu [MS]] oczywiście woli sprzedać droższa wersję niż
    napisać taki soft dla wersji tańszej).

    Pozdrawiam,
    Michał