  • Data: 2008-04-16 10:36:12
    Temat: Re: Numeracja faktur...
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sun, 13 Apr 2008, J.S wrote:

    > drukować wcześniej zamiast ręcznie się mozolić, i tu mam pytanie: Jak
    > pogodzić numerację ręcznie wypisywanych faktur i tych z drukarki?

    1. Obejrzyj sobie jakąś fakturę np. od TP S.A. Nie chce mi sie sprawdzać
    f-r od Vatenfalla, Plusa, gazowników itp żeby się upewnić kto jeszcze
    takie cóś stosuje. Podpowiem: identyfikator_klienta/numer/rok, tak
    dla przykładu
    2. przejrzyj dyskusje na niniejszej grupie pod kątem numeracji f-r,
    może być ostatnich 5 lat ;)
    3. pooglądaj komentarze na róznych poradnikach.

    Wnioski: "ciągłość numeracji" *nie wyklucza* stosowania jednocześnie
    swositej, ekhm... wielowątkowości tej numeracji, w postaci stosowania
    wielu *ciągów* numeracji, opartych o obiektywne kryterium.
    Popatrz na to tak: masz wielką firmę, dajmy na to - sieć handlową
    z setką sklepików. Jak mieliby stosować wspólną numerację?
    Po prawdzie dziś to *jest* możliwe (centralny komputer z rezerwacją
    numerów faktur, nawet nie musi ich centralnie wystawiać), ale
    nie przesadzajmy :)

    > Czy te z
    > drukarki nie powinny się jakoś różnić od tych pozostałych żeby Np. nie
    > wystąpił ten sam numer /mam na myśli jakąś dodatkową literkę/

    IMO tak. Primo oznaczenia muszą być unikalne, secundo musi być jasne,
    ktore kryterium numeracji zastosowano.

    pzdr, Gotfryd