  • Data: 2005-08-25 09:07:01
    Temat: Re: "Nowy zus", a martwa firma
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl> szukaj wiadomości tego autora

    <w...@w...to.polbox.com> napisal(a):
    > Hej!
    >
    > "Samotnik" <s...@W...samotnik.art.pl> napisał w wiadomości

    > A i widzisz. Tu sie na szczęście mylisz. Na dzień dzisiejszy obowiązuje
    > stanowisko, iż "prowadzi działalność" oznacza faktyczne prowadzenie
    > działalności, a nie sam fakt rejestracji.
    > Nawet mają taki "tutorial", że ktoś ma wpis od 2004 i nie podjął,
    > od 199x i to samo. Skoro trwale zaprzestał, to nie prowadzi. :-)
    > Twierdzą, że przysługuje - reasumując. :-)

    Może chcesz zapytać mojego znajomego z Wrocka, który spłaca kilkanaście
    tysięcy zaległości wynikających z zawieszania DG? ;)

    No ale dobra - powiedzmy, że takie trwałe zaprzestanie w świetle
    widzimisię ZUSu nawet będzie oznaczało "nieprowadzenie". Niestety
    zarejestrowanie działalności w UM oznacza moim zdaniem prowadzenie w
    świetle ustawy. Ustawa nie zajmuje się wewnętrznymi ustaleniami ZUSu. Co
    musi zrobić przedsiębiorca, aby prowadzić działalność? W ustawie o
    swobodzie prowadzenia DG jest napisane, że musi się zarejestrować. Nie
    ma mowy o zgłoszeniach w ZUS, US itd - to regulują inne ustawy.

    Znajomy jest zarejestrowany? Jest. Zatem prowadzi działalność, nawet
    jeśli ZUS mu odpuszcza składki.
    --
    Samotnik