    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Nowe podatki
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    <s8j29b$1ott$1@gioia.aioe.org> <s8ji8g$fte$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    <7z8n4m7olj3o$.8hs4ephfyj78$.dlg@40tude.net>
    <s8l463$h6h$1@gioia.aioe.org>
    <16mg3jwo5qu2s$.y046at2c5crb.dlg@40tude.net>
    <s8qdj4$12oh$1@gioia.aioe.org>
    <1cbdz7u5hzbp0$.1ogf4d4s634qk.dlg@40tude.net>
    <s8qv9d$1iv1$1@gioia.aioe.org>
    <l7cyn740wowl$.1u8i2e0s8pand.dlg@40tude.net>
    <s8rg7f$1ujs$1@gioia.aioe.org>
    <zjhe4540ytd0$.3nwodfzws2tn$.dlg@40tude.net>
    <s935bt$ku5$1@gioia.aioe.org>
    Date: Mon, 31 May 2021 19:27:44 +0200

    On Mon, 31 May 2021 19:11:26 +0200, Kviat wrote:

    > Co bym tam nie wpisał, to gdy NIC NIE SPRZEDAŁEM, to mam ZERO przychodu.

    zle czy tez zero zysku do opodatkowania? :-)

    Poza tym miales inny przyklad.
    W styczniu zarobiles 100 tys zl na sprzedazy wczesniej kupionych
    towarow.
    Ale tez wydales 200 tys na produkcje innych towarow.

    Ile podatku sie nalezy ?

    > Dobrze się czujesz?
    > Bladego pojęcia nie masz o czym piszesz.

    Przedsiebiorstwo ponioslo wydatki na materialy i robocizne.
    I co z nich powstalo? Nic?

    Tzn powstaly jakies produkty ... i mowisz, ze to sie nie liczy, bo nie
    zostaly sprzedane?

    > No jeszcze lepiej... wydatki przy zerowym przychodzie budują zysk...
    > Ręce opadają.
    > Weź już przestań pisać "niefachowo", bo jeszcze ktoś uwierzy i założy
    > firmę, bo przecież zakupy towarów i materiałów budują zyski...

    Nie z zakupow tylko z produkcji.
    I niekoniecznie zysk, co powiedzmy - brak strat.
    W zaleznosci od przyjetej ceny ewidencyjnej produktow.

    > To po chuj sprzedawać te towary, po chuj utrzymywać działy handlowe i
    > wydawać niepotrzebnie kasę na reklamę. Nic, tyko kupować, a zysk sam się
    > wygeneruje z leżenia towaru na magazynie...
    > Ja pierdolę...

    Nie nadajesz sie do Enronu. Oni nie pierdolili :-P

    unkowe/53483,Jak-ujac-i-wyceniac-w-ksiegach-material
    y.html

    > I gdzie tu jest mowa o przychodzie? A tym bardziej o zysku?
    > Pokaż palcem.

    Materialow ubylo, a produktow gotowych przybylo.
    Czy aktywow obrotowych przybylo?

    A jesli przybylo ... to o czym to swiadczy ?

    > I gdzie tu jest mowa o przychodzie? A tym bardziej o zysku?
    > Pokaż palcem.

    Jesli tych "aktywow obrotowych" przybylo, bo pojawily sie produkty na
    magazynie ... to jak to wplywa na wynik ?

    > I gdzie tu jest mowa o przychodzie? A tym bardziej o zysku?
    > Pokaż palcem.

    Ale jest mowa o wycenie produkcji w toku.

    A po co ja wyceniac?

    > TEORETYCZNE.
    > To i "rozliczenie" magazynu też będziesz miał teoretyczne. A nie
    > rozliczenie.

    dokumenty w/w powinny byc rzeczywiste.
    A stan magazynu ... no coz, to juz bardziej teoretyczny.

    > Jak ktoś się pierdyknie i na WZ wpisze 1000 szt, a nie 100 szt - jak w
    > rzeczywistości wyszło z wyszło z magazynu (albo odwrotnie, na WZ wpisze
    > 100, a z magazynu wyda 1000), to będziesz miał takie "teoretyczne
    > rozliczenie", że hej.

    Oczywiscie jest i takie ryzyko.
    Ale to on oszukal :-)

    > Ciekawe dlaczego nadal trzeba robić inwentaryzacje, skoro mamy takie
    > hiper fajne programy, które "teoretycznie" rozliczają magazyn?

    Widac znaja zycie :-)

    > Bladego pojęcia nie masz o czym piszesz.

    Cos tam jednak mam.
    Ale ... w ilu firmach produkcyjnych prowadzisz ksiegowosc ?

    J.