  • Data: 2009-10-17 15:05:12
    Temat: Re: No i "wykrakałeś", Gotfryd ;-)
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 17 Oct 2009, Krzysztof wrote:

    > "Jacek_P" <L...@c...edu.pl> napisał w wiadomości
    > news:hbcauq$maa$2@srv.cyf-kr.edu.pl...
    >
    >> Moge grac role adwokata diabla,
    >
    > W celu?

    Mi się np. zdarza podkreślić, ze to co piszę, to jest *moje*
    (zdecydowanie) - ale *rozumienie przepisów*, które z moim *zdaniem*
    czy one powinny *tak* wyglądać miewa niewiele wspólnego.
    Ale czasem zdarzy mi się o zastrzeżeniu zapomnieć - i taki
    podflejm jak z Wami się pojawia.

    Przypadek drugi, to skompletowanie argumentów - nieraz człowiek
    ma przekonanie że "tak ma byc", ale jednocześnie czuje, że
    jakby miał odpowiedzieć na pytanie "dlaczego", to lezy i kwiczy.
    Dobry flejm wtedy doskonale pomaga na poukładanie pojęć ;)

    > Dla mnie nie, ponieważ uważam dyskusję za przedstawianie_swoich_poglądów,

    Ale poglądów mamy kilka wartstw.
    Na początek:
    - na to, jak powinno być zorganizowane prawo
    - dalej, jak z tego ma wynikać organizacja podatków
    - później, to jakie skutki pociąga za sobą zorganizowanie podatków
    tak jak są (z uwagą "i tego na grupie nie zmienimy")
    - jeszcze dalej wnioski, czy i jak takie zorganizowanie jest egzekwowane

    > Powiem tak - dla mnie tego typu dyskusja nie ma po prostu sensu.

    IMO niesłusznie.
    Co z tego, że uważasz, iż świadczenia "pracownicze" powinny być
    nieopodatkowane - czy tym samym zauważasz, że sprowadza się to do
    wniosku, że trzeba w ogóle zmienić podstawę opodatkowania?

    pzdr, Gotfryd