  • Data: 2009-10-16 09:29:55
    Temat: Re: No i "wykrakałeś", Gotfryd ;-)
    Od: "Krzysztof" <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:4ad83604@news.home.net.pl...

    > Pytając później w czasie kontroli?

    W jakim sensie i kogo pytając?
    Chodziło mi o sam fakt i sposób rozpoczęcia śledztwa.
    Jest weekend, stoją setki aut przed Auchanem, przyjeżdża urzędas - skąd ma
    wiedzieć, które auta są służbowe a które nie?

    > Wystarczy _rzetelnie_ prowadzić dokumentację.

    Wierzysz w to, że urzędas, któremu powiesz, że nie wykorzystujesz auta
    prywatnie i któremu przedstawisz dokumentację i ewidencję pojazdu przyjmie
    to jako pewnik? :)

    > Żaden problem złożyć odpowiednie wyjaśnienia, przecież to akurat nie jest
    > rutynowe działanie US-ów.

    Na razie nie jest, niedługo będzie.
    Problem poza tym nie leży w tym, że można złożyć oświadczenie wyjaśniające,
    tylko w tym, że masa ludzie będzie brała kasę za:
    - wyciąganie durnych wniosków (nie ma auta w firmie -> jest użytkowane
    prywatnie)
    - sporządzanie dokumentacji do tej sprawy
    - przewalanie papierów z biurka na biurko
    - wzywanie do wyjaśnień właściciela auta
    - wyjaśnianie sprawy
    - kończenie sprawy
    A wystarczyłoby uniknąć tego wszystkiego właśnie poprzez niedopuszczenie do
    punktu pierwszego.
    Skąd ma iść kasa na wynagrodzenia dla tych ludzi? Nowo zatrudnionych, bo
    nie sądzę, by takimi sprawami mieliby się zajmować dotychczasowi
    pracownicy. Oczywiście znów będzie to kasa z naszych podatków :(

    > IMHO trzeba ostro podpaść urzędowi aby wszczęli taką procedurę. :(

    Jasne. Tak samo jak trzeba ostro podpaść, żeby wszczęli rutynową kontrolę
    :-/
    Niestety, wystarczy zacząć prowadzić firmę, by pojawiło się takie ryzyko i
    nie trzeba nikomu jakoś specjalnie podpadać.
    A jeśli wejdzie ta ustawa, to jak znam życie, od razu zacznie się węszenie.

    Pzdr
    K.