    From: "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Nieuczciwy kontrahent
    Date: Fri, 19 Jul 2002 00:42:50 +0200

    Użytkownik Boguslaw Szostak <b...@u...agh.edu.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:ah3d2l$rth$...@g...uci.agh.edu.pl...

    > Ciezar dowodu spoczywa na tym, kto chce z niego wywiesc skutki prawne...
    >
    > To zdrowa zasada..
    >
    > Przeciez HIPOTETYCZNIE nie musi Pan prowadzic zadnej dokumentacji,
    > co iesiac wysylanac Pit -5 i Vat-7 "z sufitu"....
    > NIEPOTRZEBNY panu fikcyjny dostawca........
    >
    > do pierwszej kontroli...
    >
    > Gdy "bidny skarbowy" stwierdza, ze cos nie tak to powinien przeprowadzic
    > postepowanie
    > i doprowadzic do ukarania WINNEGO.

    Jak winnego znajdzie. Ostatnio spotkałem się z propozycją odkupienia
    czystych, opieczętowanych blankietów faktur VAT, istniejącej niedawno firmy,
    której właściciel zmarł. Powpisywać można co się chce i kogo sprawdzą?
    Rodziny nie miał. Nie skorzystałem bo wiadomo, że VATu i tak nie odliczę, a
    poza tym nie chciałem. Ale teoretycznie jakby tak tego przepisu nie było to
    kto dostanie po głowie? Towar/usługę mogłem kupić, gość faktur nie
    zaksięgował to jego wina ale ukarać się go już nie da.

    pozdrawiam
    WS