  • Data: 2007-04-04 09:35:06
    Temat: Re: Nieruchomościowy zawrót głowy
    Od: "strzeli" <s...@w...vectranet.NOSPAMpl> szukaj wiadomości tego autora

    > O ile pamiętam - 10%
    > 10% wartości sprzedaży!

    To jest mieszkanie w starym budownictwie na "zadu***";-) Jego wartosc jest
    niska, ale wycene robil czlowiek z urzedu miasta ( bo od jego wyceny byla
    pobierana kasa za wykup mieszkania).

    > Raczej może się opłacić poczekać do końca 5 lat (liczonych od końca
    > czegoś tam, żeby ktoś nie myślał sobie że 5 lat od dnia sprzedaży!)

    Z tego co mi ludzki rozum podpowiada no to 5 lat od momentu zakupu
    mieszkania na wlasnosc nie? Zreszta zakup + darowizna miała miejsce w tym
    samym miesiącu...;-)
    No i wszystko odbyło się w sierpniu 2003 roku,
    Tak więc musze aby zaoszczedzic czekac do sierpnia 2008 , prawda?

    A powiedz mi Gotfryd bo widze że jesteś w temacie, gdzie mogę sie dowiedziec
    jak wyglada sprawa z zamiana i czekaniem? Jaka intytucja mi ma obowiazek
    udzielic takiej odpowiedzi? Do kogo mam przedzwonic?
    Obecnie najblizsza mojemu sercu jest sytuacja taka:

    Zamieniam moje mieszkanie własnosciowe o ktorym mowa wyzej(od 3,5 roku moje)
    Na mieszkanie SPÓŁDZIELCZE (które jest przeważnie zadłużone na ok 10tysięcy)
    Spłacam zadłużenie lokatora z którym robię wymianę, płacę mu niedużą
    "odprawę"
    I tym samym z własnościowego 39m2 na zadu*** , mieszkam w spółdzielczym
    mieszkanku ok 55m2 z wysokim standardem itd.

    Czy w takiej sytuacji (gdy po czesci ide na reke spoldzielni mieszkaniowej
    splacajac zadluzenie kogos) tez musze placic 10% podatku ? ( no w zasadzie
    to pozbywam sie mieszkania, wiec rozum mowi ze tak..) Ale moze jest inaczej?
    Moze ktos jest specem w tej dziedzinie i mi odpowie?
    Ew. prosze o informacje gdzie mam przedzwonic...
    Dziekuje.

    --

    z poważaniem
    Łukasz