    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Niepodpisywanie faktury VAT i niezamówione uslugi??
    Date: Tue, 24 Aug 2004 01:04:24 +0200

    On Mon, 23 Aug 2004, Kosmo wrote:

    >+ A jak to jest z fakturami za uslugami?? rozwazam dwie sytuacje (druga jest
    >+ prawdziwa):
    >+
    >+ 1. Przychodzi do mnie faktora za jakas kosmiczna usluge ktora moze i
    >+ faktycznie miala miejsce ale byla zopelnie przezemnie nie zamowiona. Faktura
    >+ przychodzi w liscie poleconym ktory nieopatrznie podpisuje (wiec jest dowod
    >+ ze dostarczono ja), co z takimi fakturami tylko sad?? A jak w miedzy czasie
    >+ zostane dopisany do rejestry dloznikow??

    Moment. A ten sąd to na jakiej podstawie ??
    Co z tego że *dostałeś* fakturę ? Czy ją *akceptowałeś* ?

    >+ 2. Jest sobie hurtownia, ktora ma z klientami podpisane umowy: od
    >+ generowanego obrotu hurtownia zwraca klientom 1%, klient na ten 1% wystawia
    >+ fakture i kompensowana ona jest przy rozliczaniu naleznosci, co jesli klient
    >+ jest nieuczciwy i wystawia za wysokie faktury. Do tej pory mozna bylo przy
    >+ wykryciu takiej faktury po prostu jej nie podpisac i klient nie mogl
    >+ zaliczyc jej do kompensaty.

    A co było powodem, że "nie mógł zaliczyć" ? :)
    Uwaga: rozróżnij "zaliczyć do dowodów księgowych" (z czego wychodzi
    mu *własny* podatek) oraz "zaliczyć do wymagalnych należności".

    >+ Teraz nieuczciwy klient od razu wystawia faktore
    >+ i kompensuje

    Ech... a *na jakiej podstawie* (kompensuje) ?

    Może ci powystawiamy f-ry tak po 1000 zł od grupowicza, wygląda na
    to że się przejmiesz tym iż *sobie* ściągamy kłopot na głowę (VAT :))
    i zapłacisz, tak ? ;)
    Albo coś kupimy i wystawimy kompensatę "za dobre słowo" - też
    zaakceptujesz ? :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)