  • Data: 2002-09-24 16:16:54
    Temat: Re: Nie uznanie VAT
    Od: "Bogdan" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Nie mam całej treści i nie pamiętam o co chodziło
    > Interesowało mnie tylko podejście sądu.
    > Wiadomo, że dotyczy to tylko jednej konkretnej sprawy, ale
    > sposób rozumowania budzi grozę:
    >
    > ***wyrok NSA III SA 1520/99
    >
    > Prawo do obniżenia kwoty podatku należnego
    > o kwotę podatku naliczonego przy zakupie
    > towarów i usług nie jest prawem samoistnym,
    > lecz jest to prawo warunkowe, zależne od tego,
    > czy sprzedający we wcześniejszej formie obrotu
    > podatek ten uiścił.
    > Ustawa o podatku od towarów i usług
    > nie przewiduje sytuacji, w której nabywca
> [...]
    I tu jest własnie cały haczyk. Odliczając sobie VAT zakładam, że został on
    zapłacony przez firmę która mi sprzedała towar. Jednak w sytuacji gdy ktoś
    wczesniej nie rozliczył tegoż VAT-u w US ja popełniam przestępstwo skarbowe.
    Przestępstwo to może za duże słowo ale sprowadza się do tego samego. Nie mam
    prawa do odliczenia naliczonego mi podatku (kara nr jeden) i musze zapłacić
    odsetki - bo powinienem go zapłacić (kara nr 2).
    Bogdan