  • Data: 2002-10-13 14:52:00
    Temat: Re: Nie trzeba placic zdrowotnego?
    Od: k...@r...pl (Krzysztof A. Ziembik) szukaj wiadomości tego autora

    Witam.

    Dnia 12 października 2002 o godzinie (14:35:42) napisano:
    bpop> Ale czy to prawda, ze jezeli ktos godzi sie na takie ryzyko, to moze nie placic
    bpop> ubezpieczenia zdrowotnego i ze strony ZUS-u nie spotka go zaden monit /
    bpop> ponaglenie / kara itp. Moje ryzyko, moja sprawa. Czy to prawda?

    Zetknelem sie z podobnym przypadkiem. ZUS 52 nie byl placony przez
    okres 6 miesiecy w 2002 roku - przedsiebiorca nie mial pieniedzy na
    oplaty, a placil w DG tylko zdrowotne. Przez ten okres czasu nie
    przyszedl zaden monit/ponaglenie/wezwanie. Miesiac temu uregulowal
    wszystkie zaleglosci, jak dotychczas nie wiazalo sie to wiec z zadnymi
    konsekwencjami. Że jakies bylyby, gdyby trwalo to dluzej, to raczej
    nie nalezy watpic :) Nie ma tez pewnosci, czy kiedys ZUS jeszcze do
    tej sprawy nie wroci.

    Od strony formalnoprawnej: zdrowotne trzeba placic, nie jest to Pana
    ryzyko i Pana sprawa.

    Serdecznie pozdrawiam,
    ---
    Krzysztof A. Ziembik mailto:k...@r...pl