eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiNie trzeba Skarbowemu zgłaszać zawieszania dzialalnosci... › Re: Nie trzeba Skarbowemu zgłaszać zawiesz ania dzialalnosci...
  • Data: 2003-09-06 05:55:59
    Temat: Re: Nie trzeba Skarbowemu zgłaszać zawiesz ania dzialalnosci...
    Od: Budzik <b...@t...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Osobnik posiadający mail'a s...@s...com.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Możesz zapodać link ? Bo nie wiemy jaki był cel autora ;) !

    Jest taki obowiązek, ale dla VATowców, dla nie VAtowców rzeczywiście nie
    widziałem przepisu który by o tym mówił.

    art. 9 ustawy o VAT.
    pkt 4. Jeżeli podatnik zarejestrowany na podstawie ust. 2 zaprzestał
    wykonywania czynności podlegającej opodatkowaniu, obowiązany jest zgłosić
    zaprzestanie działalności urzędowi skarbowemu, który dokonał rejestracji;
    zgłoszenie to stanowi podstawę dla urzędu skarbowego do wykreślenia
    podatnika z rejestru.

    Konsekwencją tego jest to, iż jak odwieszasz DG to placisz ponownie 152 zł
    za rejestrację VAT.

    > A napisz jaki *cel* chcesz osiągnąć takim "nierejestrowanym
    > podatkowo" zawieszeniem ?
    > - US: skoro *im* zeznałeś że "prowadzisz" to znaczy że masz
    > obowiązek składać wszystkie papiery i że mogą cię w każdej
    > chwili wezwać bądź przyjść na kontrolę np. KPiR.

    A jakie papiery??? PIT-5 - przecież jak raz złożysz to i tak trzeba składać
    do końca - nie ważne czy DG działa czy zawieszona.

    > - ZUS: w "moim" na widocznym miejscu jest tekst zbliżony
    > do: "za wyznacznik zawieszenia uważa się również
    > stosowne zgłoszenie w US, bez którego zawieszenie
    > nie zostanie uznane za faktyczne".

    A podstawa prawna do takiego twierdzenia ZUSU ???

    --
    Pozdrawia... Budzik ; #GG: 565516
    budzik61(at)poczta(dot)onet(dot)pl (w nagłówku adres antyspamowy)

    Mężczyzna musi trzy rzeczy w życiu zrobić...
    wyrwać drzewo, zburzyć dom i dać w pysk swojemu synowi...