  • Data: 2005-06-03 20:06:39
    Temat: Re: Nie dadzą mi NIP-u?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 3 Jun 2005, witek wrote:

    > + Eee, powoli.
    > + Napisałem, że jak dostanie odpowiedź odmowną, że nie przyznają mu numeru NIP,

    A to to tak :)

    > + > ....to IMO nic nie zmieni - jak złoży nieprawdziwe oświadczenie
    > + > że i NIP nie występował !
    > +
    > + Występował, ale nie dostał, czyli de facto nie ma nipu.

    Ja zmierzałem do tego (ustawa o NIP):
    Art. 5. 1.13) Podatnicy obowišzani sš do dokonania zgłoszenia
    identyfikacyjnego; zgłoszenia identyfikacyjnego dokonuje się
    jednokrotnie, bez względu na [...]

    Czyli to podatnik (a nie płatnik) zobowiązany jest do pilnowania
    "jednokrotności" złożenia wniosku :) To że NIPu nie dostał
    go nie usprawiedliwia.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)