  • Data: 2005-06-06 06:10:10
    Temat: Re: Nie dadzą mi NIP-u?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sun, 5 Jun 2005, witek wrote:

    > + Krystyna Borek wrote:
    > + >
    > + > OK, ale jaką widzisz podstawę odmowy nadania NIP w omawianej sytuacji, gdy
    > + > podatnik sam o niego wystąpił zamierzając dopiero w przyszłości zawierać
    > + > umowy?
    > +
    > + Właśnie dokładnie taki jak w art. 8
    > + o nip występuje płatnik, a nie podatnik.

    OK. Ale to dotyczy *pewnych przypadków*.

    > + i takie uzasadnieje podają właśnie US, które trzymają się przepisów.

    Ja spytam o to samo co Krystyna :) - co ty widzisz za uzasadnienie ?
    Załóżmy iż podatnik chce zapłacić PCC... a co ?

    > + Do zapłacaenia podatku od posiadania psa potrzebujesz NIP?

    Hm... tu to jest 'kfiatek'.
    Cytat 1:
    +++
    Art. 2. Osoby fizyczne, osoby prawne oraz jednostki organizacyjne
    niemające osobowości prawnej, które na podstawie odrębnych ustaw są
    podatnikami, podlegają obowiązkowi ewidencyjnemu oraz otrzymują numery
    identyfikacji podatkowej, zwane dalej "NIP".
    ---

    Jak widać - nie ma słowa o "podatkach stanowiących dochód Skarbu Państwa"
    czy jakoś tak. Czyli podatek od nieruchomości - zdecydowanie się łapie.
    Czy "podatek od psa" jest podatkiem (albo opłatą !) tego nie wiem,
    niemniej jeśli jest "podatkiem w rozumieniu ustawy" to obowiązek
    obNIPowania IMO *powoduje*.

    Cytat 2:
    +++
    Art. 11. 1. Podatnicy podają NIP na wszelkich dokumentach związanych
    z wykonywaniem zobowiązań podatkowych oraz niepodatkowych należności
    budżetowych, do których poboru obowiązane są organy podatkowe lub celne.
    ---

    Wniosek: jeśli podatek nie jest "budzętowy" (a 'podatek od psa' - o ile
    jest podatkiem - tudzież podatek od nieruchomości "budżetowe" zdecydowanie
    nie są) takiego obowiązku nie nakłada.

    Czyli dla podatku 'niebudżetowego' *podawać* nie trzeba.
    Ale *mieć* trzeba.

    Coś przeoczyłem ??

    --
    pozdrowienia, Gotfryd