  • Data: 2003-01-07 11:41:40
    Temat: Re: Najem lokali - Pomozcie!!!
    Od: walfal <w...@p...neostrada.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 06-01-2003 23:17, Użytkownik Almanah napisał:

    > Ale niechce prowadzic wynajmu na istniejaca moja dzialalnosc. Tego budynku
    > nie wykorzystuje do wlasnej dzialalnosci gospodarczej, jestem jedynie
    > wspolwlascicielem(jednym z kilku) i wynajmuje ja 3 Instytucjom wogole ze mna
    > niezwiazanym. Slyszalem ze nietrzeba prowadzic DG na wynajem ... ale inne
    > osoby mowile ze trzeba... i dlatego mam problem. Najchetniej nie
    > zakladallbym spolki i nieprowadzil DG, jedynie odprowadzal to co potrzeba.
    > Mam upowaznienie notarialne od pozostalych osob do wszelkich dzialan
    > zwiazanych z ta nieruchomoscia.
    > Czy moge sie obejsc bez DG i spolki?
> [...]
    Bez DG i formalnej spółki obejść się możesz.
    Poprawne w tym wypadku jest składanie PIT-5 i VAT za każdego ze
    współwłaścicieli domu z wykazanymi przychodami i kosztami w proporcji do
    udziału we współwlasności.
    I tego chyba obejśc sie nie da.
    Być może możliwe jest zrzeczenie się pożytków z udziałów we
    współwłasności na Twoja korzyść - wtedy tylko Ty rozliczasz sie z US.
    Ale takie rozwiązanie sprawdziłbym czy nie ma w nim jakichś "niuansow"
    podatkowych.
    WitoldG.