    From: "tedi" <t...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Moze NTG ale zaryzykuje :-)
    Date: Thu, 28 Mar 2002 20:10:35 +0100

    "Red" <a...@p...onet.pl> wrote in message
    news:a7qqfh$lr9$2@news.tpi.pl...
    > Witam.
    > Byc moze to nie ta grupa ale innej nie znalazlem.
    > Mam taki problem: Zarejestrowalem dzialalnosc
    > telekomunikacyjna, dokladnie jest to udostepnianie Internetu
    > na obszarze jednej miejscowosci.
    > Zeby swiadczyc te uslugi musze zrobic siec, konkretnie kable
    > wzdluz ulicy podwieszone na slupach energetycznych.
    > Chodzi mi o to jakie i od kogo potrzebne mi sa pozwolenia
    > na taka inwestycje.
    > Pozdrawiam Red

    ZNALEZIONE NA GRUPIE KATOWICKIEJ

    Otóż jak informuje Przemysław Backiel p...@b...com.pl
> [...]
    > zieleni, równolegle do osi ulicy lub linii zabudowy (§4 ust.1).
    > A dalej, w miejscowościach o zwartej zabudowie linie telekomunikacyjne
    > należy budować w kanalizacji kablowej lub tunelach zbiorczych. W przypadku
    > gdy miejscowość ma luźną zabudowę dopuszcza się zakładanie kabli
    > nadziemnych, podziemnych oraz linii napowietrznych."
    >
    > Co ciekawe definicji "zabudowy luźnej" nie sposób znaleźć w żadnej innej
    > ustawie ani przepisach. Idąc dalej można wywnioskować, iż tą interpretacje
    > pozostawiono nam. A tu już nie daleka droga aby zabudowę na
    Marszałkowskiej
> [...]
    > 2.. Korzystanie z nieruchomości w zakresie określonym w ust. 1 jest
    > odpłatne, chyba że linia lub urządzenia telekomunikacyjne służą
    zapewnianiu
    > telekomunikacji właścicielowi lub użytkownikowi nieruchomości, na ich
    > wniosek.
    > 3.. Warunki korzystania z nieruchomości przez operatora ustala się w
    > umowie, która powinna być zawarta w terminie 30 dni od dnia wystąpienia
    > przez operatora o jej zawarcie.
    > (...)
    > Proszę zwrócić szczególną uwagę na słowo "nad", które chyba nie wymaga

    Nie, zebym sie czepial, ale osiedlowa siec nie jest operatorem publicznym.
    Tak
    wiec dalsze dywagacje nie maja wiekszego umocowania. Poza tym to wlasnie
    spoldzielnia jako wlasciciel gruntu i posesji musialaby podpisac _odplatna_
    umowe, a nigdzie nie jest napisane w jakiej wysokosci miala by byc. Poza tym
    powolywanie sie na dostarczanie sygnalu wlascicielowi jest w przypadku
    spoldzielni nie do konca jasne. W statucie na pewno spoldzielnia ma inny
    adres
    niz Twoj blok ;-))