  • Data: 2002-05-04 22:24:31
    Temat: Re: Moja DG i auto...
    Od: Magdalena Woloszyk <m...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    mm01 wrote:

    > Na dzien dzisiejszy to najlepiej kupic cos w stylu renault Kongo, Citroen
    > Berlingo, sa to auta ktore dopuszczalna ladownosc maja ponad 500 kg, (506
    > lub cos kolo tego- czyli ciezarowy :) ), a vat mozna odliczac od ON i ET
    > napedzajacych wszystkie pojazdy o lad. pow.500 kg (warunek musi byc
    > rowniez nr rej. poazdu na f-rze)
    Błąd. Nie mozna odliczac VAT od paliwa do sam. osobowego tylko dlatego, że
    ma ładowność powyżej 500kg.
    Nieuwanie czytasz ustawę (o ile w ogóle ją czytasz).
    VAT nie można odliczac od paliw do samochodów osobowych, to raz, i innych
    samochdów o ładowności poniżej 500kg, to dwa.
    Oznacza to, że zakaz odliczania VAT od paliwa do sam. osobowych jest
    bezwarunkowy, a jeżeli chodzi o samochody ciężarowe, to tutaj istnieje
    ograniczenie - jeżeli samochód ciężarowy ma ładowność poniżej 500 kg to
    mimo że ma homologacje, nie mozna VAT od paliwa odliczać.
    Własnie taka była intencja ustawodawcy i w ten sposób jest ten przepis
    interpretowany przez Ministerstwo Finansów.

    Może lepiej przestaniesz dawać rady opierając się tylko na tym, że słyszałeś
    że gdzieś dzwonią, co?

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk