    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Moge przestac byc VATowcem ?
    Date: Wed, 12 Sep 2007 00:05:18 +0200

    On Mon, 10 Sep 2007, Fantom wrote:

    > Tylko ja tak naprawde moge nic na tym nie zarobic. Nie liczac tego, ze mam
    > szanse wiecej sprzedac bo dla kupujacego bedzie taniej. I tylko tak zarobie.

    Ale w przypadku "powiązania" sprawa jest prosta.
    Osobnik A sprzedaje program za cenę X małżonkowi B, zaś małżonek
    sprzedaje go na wolnym rynku za cenę Y.
    Ponieważ ów program nie da się porównać (cenowo) ani do Total Commandera,
    ani do Offica, ani do Linuxa :) (jesteśmy zgodni, prawda?), bo to
    jest INNY program (nawet jak robi "to samo", to przecież nie
    sposób domagać się stosowania ceny starego Fiata 126p za nowego
    Punto ani na odwrót), to układ jest prosty: "niepowiązane" podmioty
    mogą kupić go za cenę Y (i tylko taką).
    Wniosek: przychód A należy oszacować na podstawie ceny Y.
    Określona decyzją wartość wymiaru podatku oczywiście nie jest
    fakturą, i tu fakt czy B jest ryczałtowcem czy nie jest już
    bez znaczenia.
    Podobny manewr dotyczy VAT :]

    pzdr, Gotfryd