  • Data: 2002-04-08 17:05:19
    Temat: Re: Mikro fundusz, makro rozczarowanie
    Od: "inkoguto" <p...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "escuola" <e...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:a8s4jr$eu7$1@news.tpi.pl...
    > 1- To jak to jest z Mikro, ile osob/firm jest potrzebnych do tego zeby
    > zalapac sie na pare tysiecy zl kredytu?
    > Jak sie go splaca - raty miesiecznie?kwartalne? od kiedy(liczac od momentu
    > uzyskania kredytu) sie go splaca? i na czym polega to, ze zyryjesz
    > pozostalych ludzi z danej grupy kredytobiorcow?
    > Jezeli miales doswiadczenie to, prosze, odpowiedz bo bardzo mi pomozesz.

    Jak pisałem -brałem go raz , z pieć lat temu.
    Spłacałem co miesiąc przez rok, od razu po jego otrzymaniu. Odsetki wówczas
    były ogromne.:-) Nie chciałem następnych...:-))
    Żyrowanie za innych polegało na klauzuli w umowie, że jak ktoś z grupy nie
    spłaci, to gotów będę płacić za niego.
    I tu jest najwieksze ryzyko. Bo pozostali uczestnicy grupy sa ci obcy. Wiesz
    o nich tyle, co nic. Jeśli wśród nich będzie "miglanc" to Twoja strata:-)
    To był dodatkowy powód, dla którego nie chciałem następnych kredytów:-)

    > 2. A jak to tez sie ma do biznesplanu? Co jest potrzebne do tego, zeby
    > uzyskac kredyt? Bo ja np nie bardzo sie chce moim boiznesplanem dzielic i
    > wole zbierac kase przez 2 lata niz sie do konca odkrywac. Czy wiesz z
    > praktyki jak to jest?

    Niestety tu wybór należy do ciebie. Ja podałem prawdę. Nie mam pojecia, co
    by było gdyby...:-)

    > 3. Czy jest wymagane jakies oswiadczenie o zamierzanej dzialalnosci i czy
    > jest to obligatoryjne? tzn - a co jezeli wezmiesz kredyt i zamiast
    > prowadzenia zieleniaka zaczniesz malowac ludziom mieszkania?

    Oświadczenie ? Toż masz to napisane w zezwoleniu na działalność i określasz
    w "biznesplanie"
    Myślę jednak, że nikt tego nie sprawdza, o ile spłacasz w terminie raty.

    Jak sobie dziś przypomnę, to mnie "ciarki" przechodzą. Tyle obecnie słyszy
    się o przekrętach. Wtedy do mnie nie docierało, że ludzie z mojej okolicy
    mogą nie być uczciwi.
    Mnie rodzice uczyli uczciwości i zakładałem (nawet słusznie), ze pozostała
    piątka jest taka sama jak ja, że nikt nikogo nie chce "wykolegowac".