  • Data: 2003-10-01 09:13:42
    Temat: Re: Mam płacić podatek od \"fikcyjnego\" zysku
    Od: "/slawek.d" <w...@w...ASIO.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Wiola" <p...@s...com.pl> napisał w wiadomości
    news:ble44q$gt7$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Sory że wciskam palec miedzy drzwi mogę go stracić pewnie ale jak ale
    dalej
    > nie rozumiem w którym przepisie razerwe możesz zaliczyć do kup.a to jak
    > sadze negowała Mady .Artykuły ktore podajesz mówią o zaliczeniu w koszty
    > nieściągalnych należności i w pdof też tak jest ale rezerwa nie jest
    > potwierdzeniem tej nieściągalności.

    Przepisy, które przytoczyłem (ust. 26a) mówią o zaliczeniu w koszty odpisów
    aktualizujacych (czyli dawnych rezerw) od należności których nieściągalność
    została UPRAWDOPODOBNIONA. O należnościach nieściągalnych jest gdzie
    indziej, mianowicie w ust 25.
    Samo zawiązanie rezerwy nie jest uprawdopodobnieniem nieściągalności, ale
    skierowanie należności do egzekucji tak (art. 16 ust 2a pkt 1 lit c).
    Skorzystanie z tych zapisów nie oznacza, że mamy sprawę załatwioną, ponieważ
    prędzej czy później rezerwę trzeba rozwiązać a to się wiąże z przyjęciem do
    przychodów podatkowych. Jednakże jeżeli rozwiązanie rezerwy nastąpiło przez
    spisanie nal. z powodu faktycznej nieściągalności (udowodnionej w sposób
    określony w ust. 2) to jednocześnie można tą należność zaliczyć do KUP na
    mocy ust. 25.