  • Data: 2003-09-30 13:03:45
    Temat: Re: Mam płacić podatek od \"fikcyjnego\" zysku
    Od: "/slawek.d" <w...@w...ASIO.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "On" <v...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:blbr4b$b2v$1@panorama.wcss.wroc.pl...
    > Przychód 100tys., koszty 40tys. to mam zysk.Ale kontrahent mi nie zapłacił
    tak więc w Rach.Zysków i Strat przychód to 100tys. czy 0?Bo inaczej
    musiałbym zapłacić podatek od zysku 60tys.nie mając kasy!!!

    Przychód 100, zysk 60. Jeżeli chcesz uwzględnić niezapłacone należnośći w
    KUP to musisz wystąpić do sądu a następnie do komornika. Jeżeli jesteś na KH
    to możesz na należność zawiązać rezerwę, czy raczej wg obecnej terminologii
    dokonać odpisu aktualizacyjnego i w momencie oddania wierzytelności do
    komornika zaliczyć do KUP (wartość netto). Nie jest to jeszcze koniec bojów,
    ponieważ ta rezerwa jest w KUP tylko "tymczasowo". Jeżeli komornik ściągnie
    należność to rozwiązujesz rezerwę i zaliczasz ją do przychodów podatkowych.
    Jeżeli komornik nie ściagnie należności ale wyda postanowienie o
    nieściągalności wierzytelności z powodu braku majątku będzie to KUP "na
    stałe". W przeciwnym wypadku wyksięgowanie wierzytelności np. z tytułu
    przedawnienia wymaga rozwiązania rezerwy i zaliczenia jej do przychodów
    podatkowych. Co prawda wierzytelność potwierdzona wyrokiem sądowym
    przedawnia się po 10 latach...