  • Data: 2002-01-20 21:17:37
    Temat: Re: Mala ulga dla synowej bez slubu cyw.
    Od: maup <k...@m...in.tarnow.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Magdalena Woloszyk wrote:

    > ??? A w jaki to sposób dali im ślub kościelny bez cywilnego?
    > To sprzeczne z polskim prawem.

    Ejże, czy aby na pewno?? Podaj mi podstawę, jeżeli znasz, to ich uprzedzę, że
    się narażają....

    > Pamiętam, jak kiedyś jakas gazeta robiła sondę czy da się ożenić dwoje
    > ludzi tylko "kościelnie" (to było jeszcze przed konkordatem). Nie dało się.
    > Dostali oficjalna odpowiedź z jakiejs kościelnej górki,że nie ma takiej
    > mozliwości, że trzeba pokazać papiery z USC, inaczej taki ślub jest
    > nieważny.

    No to, jak się okazuje, można. To było na pewno przed konkordatem, bodajże w
    1994 roku. Nieważny gdzie??? Ślub kościelny w owym czasie miał tylko i
    wyłącznie kościelne skutki, dopiero po konkordacie się porobiło. W świetle
    prawa cywilnego jest to kawaler i panna (znaczy w tej chwili jest już _chyba_ w
    pewnym stopniu sankcjonowana prawnie instytucja konkubinatu, więc to może coś
    im zmienić).

    > A więc jak oni to zrobili? Pobrali sie u hary kryszny czy u światowida??

    W kościele, jak najbardziej katolickim - sam widziałem na własne oczka :)))))

    > Swoja drogą niezła impreza. W każdej chwili każde z nich może wziąć ślub
    > cywilny z inną osobą... żadnych zobowiązań w świetle polskiego prawa...
    > Odjazd!

    Ale za to zaoszczędzą na kosztach sprawy rozwodowej :)))))

    > Musi być umowa najmu lub użyczenia, jak z każda obca osobą.
    > Zameldowanie w "obcym" mieszkaniu to nie jest tytuł prawny.

    Jednak. Dzięki za umocnienie mnie w przekonaniach rel^W^W podatkowych :))))

    --
    = Piotr M. Kumor === GG 1676929 === ph.+48602796599 =