  • Data: 2011-02-05 11:55:19
    Temat: Re: Mała działalność - jak najkorzystniej?
    Od: "SDD" <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Patryk Włos" <p...@i...peel> napisał w wiadomości
    news:iijaqo$1d40$1@opal.icpnet.pl...

    > Chciałbym prowadzić w domu małą działalność - konkretnie usługę
    > internetową, polegającą m.in. na przechowywaniu na dyskach twardych danych
    > przesyłanych mi przez moich klientów.

    Tu bym upatrywal najwieksztch kosztow...
    Co bedzie, jesli to beda jakies dane osobowe, itp. - koniecznosc spelnienia
    wymogow bezpieczenstwa - nie tylko software'owego, ale kraty, szafy
    pancerne, etc.

    No i w przypadku
    > stowarzyszenia lub fundacji, jak otrzymywaną kasę za usługi (tj. jej
    > nadwyżkę nad kosztami) przeznaczyć na własne wydatki?

    Hehe - no mysle, ze w przypadku Twego specyficznego pojmowania kwestii
    uczciwosci (obiektywna i subiektywna - jak z tym VAT-em i akcyza), to jakos
    sobie z tym poradzisz :)

    > odpadają formy działalności, w których będę musiał wypełniać stosy
    > papierów, dbać o formalności itp.

    No wiec raczej zwykla DG - zwlaszcza, ze pracujesz juz na etat, bylaby
    najlepszym rozwiazaniem raczej.

    > Z drugiej strony, chciałbym też mieć możliwość skutecznego zabezpieczenia
    > się przed odpowiedzialnością wobec klientów, gdy np. dostawca internetu
    > wymówi mi łącze internetowe, albo stanie się coś w tym stylu.

    To to nie problem - formulujesz umowe w odpowidni spsob - i jesli tylko ktos
    ja zechce podpisac, to bedzie OK.
    Jesli Twoimi Klientami beda przedsiebiorcy, to nie beda chronieni ustawami
    konsumenckimi, wiec zapisy moga byc dla nich niekorzystne - maja galy i
    widza, co biora.

    Pozdrawiam
    SDD