  • Data: 2010-02-11 10:44:28
    Temat: Re: MK RP: Ktoś ma płytkę z 8 lutego?
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2010-02-11 11:16, Piotrek pisze:
    > A co ma US do nieobowiązkowych elementów na fakturze?

    nie US, a UM.

    > IMHO albo coś źle zrozumiałeś, albo tym urzędnikom w dup*** się
    > poprzewracało.

    Nie, chodzi o to, że UM Gliwice (a świadczę usługi dla podmiotów, dla
    których organem prowadzącym jest UM Gliwice) wymusza na podmiotach
    zawieranie umów korzystnych dla podmiotów i niosących im oszczędności
    każdego grosza. Więc musiałem podpisać umowę na termin płatności 14 dni
    od daty OTRZYMANIA FAKTURY przez podmiot, a nie od daty wystawienia.
    Więc jednostka zależna od Urzędu pisze sobie na fakturze sama
    ,,otrzymano 1 stycznia, płatność 14 stycznia'' i tak płaci. Mi to nie
    przeszkadza, ale musiałem usunąć datę z faktury, a to oznacza, że nie
    mogę używać MK RP do generowania faktur dla nich.

    W ogóle z UM Gliwice jest wiecznie jakiś cyrk. A to tramwaje zlikwidują,
    a to cuda robią z płatnościami. Np. przez lata księgowe miały zakaz
    płacenia przed terminem, bo to może i z 2 grosze można na odsetkach
    zaoszczędzić. Więc chciały, żeby im wystawiać faktury z datą typu 3 dni
    czasami nawet. Bo chciały płacić od razu i mieć z głowy. No to UM se
    wymyślił, ze to niegospodarne i ukarał je finansowo. Więc teraz chcą 14
    dni. Ale to mało, bo przy usługach stałych, tam gdzie mamy podpisywane
    umowy, mają obowiązek podpisywać umowy właśnie z klauzulą 14 dni od
    otrzymania.

    Oczywiście wszyscy w UM mają w dupie skrajną niegospodarność niektórych
    jednostek i debilizm wielu zakupów (np. wymiana podłóg w szkole za kwotę
    5 razy większą niż kosztuje renowacja starych zabytkowych parkietów --
    efekt: zamiast wytrzymujących 60 lat parkietów, które po renowacji
    wytrzymają kolejne 60, pojawiają się gumolity o trwałości optymistycznie
    licząc 10 lat, a których położenie kosztuje 5 razy drożej niż renowacja
    i które estetycznie wołają o pomstę do nieba).

    --
    Przemysław Adam Śmiejek