  • Data: 2002-07-01 08:00:04
    Temat: Re: Likwidacja ŚT (i nie likwidacja)
    Od: "Remek" <r...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    napisał w wiadomości
    news:Pine.LNX.4.21.0207010808560.28068-100000@irys.s
    tanpol.com.pl...

    > -:)

    > No - o lenistwie :)
    > [...]
    >
    > Zaraz. Pytający chce "wyjąć" z DG komputery, które "dalej
    > będą stały w domu". Konkretnie: podarować na przykład.
    > A ty byłeś łaskaw napisać: "co to znaczy fw.", literalnie.

    > Raczej szuka możliwości "wyprowadzenia" bez podatku.

    Może sprecyzuję:

    W sumie są 3 komputery do "wyjęcia", od jednego odliczyłem VAT i wrzuciłem w
    koszty, od dwóch pozostałych nie (z tą różnicą że były modernizowane, doszły
    drukarki itd...). Jeżeli jakiś podatek trzeba będzie zwrócić no to trudno,
    pytanie tylko jakie dokumenty muszę wystawić i od czego zwracać ten podatek.
    Jeżeli wystawienie zwykłej faktury VAT na os.nie będącą płatnikiem VAT
    załatwia sprawę (tzn. nie załapie się na kasę fiskalną, progu 40kpln nie
    przekroczę bo nigdy nic nie sprzedawałem nie VATowcom) to będzie chyba
    najlepiej, wtedy wszystko będzie jasne. Pojawi się jeszcze jedna kwestja,
    mianowicie wycena tych komputerów, tak żeby US nie miał wątpliwości.

    Remek

    WWW: http://ajax.umcs.lublin.pl/~rweska/
    GG: 397586