  • Data: 2002-07-01 06:36:28
    Temat: Re: Likwidacja ŚT (i nie likwidacja)
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sun, 30 Jun 2002, Sławomir Malibo wrote:

    >+ :-)))

    -:)

    >+ obelga? - jaka?

    No - o lenistwie :)
    [...]
    >+ Co to jest F-ra wewnętrza - wiem. Natomiast w kontekście tej sprawy nie
    >+ widzę powodu, dla którego miałaby być zastosowana.

    Zaraz. Pytający chce "wyjąć" z DG komputery, które "dalej
    będą stały w domu". Konkretnie: podarować na przykład.
    A ty byłeś łaskaw napisać: "co to znaczy fw.", literalnie.

    >+ Pytający nie wie co ma zrobić, więc się pyta.

    Raczej szuka możliwości "wyprowadzenia" bez podatku.

    >+ A podawanie na zasadzie hasła cyt." Jest coś takiego
    >+ jak "faktura wewnętrzna" (z jednym podpisem :))" koniec
    >+ cyt. bez szerszego rozwinięcia - myślę, że może wprowadzić w błąd.

    Może i masz rację. Ale w świetle od powiedzi *pod cytowaną sugestią*
    IMO jest na jest na miejscu: *jaki* błąd może spowodować sugestia
    o fw pod cytatem o darowiźnie ?
    Raczej ja mam kłopot z wydedukowaniem do której częsci kontekstu
    mojego posta odnoszą się twoje zastrzeżenia :] skoro wklejasz go
    w całości na końcu;
    prośba formalna: mogłbyś odpowiadać pod właściwymi cytatami ?
    [...]
    >+ Co do uwag kol. Magdy - pytający nie podał, czy podatek VAT przy zakupie
    >+ został odliczony.

    Chyba prawda :)

    >+ Mówi o ew. sprzedaży. Jeśli był odliczony - trzeba
    >+ zwrócić, zgadzam się. Ale nie tyle zwrócić, co wykazać VAT należny przy
    >+ transakcji udokumentowanej F-rą VAT (pomijam tu: "normalną", czy
    >+ wewnętrzną). Bo fizyczne zwrócenie nie zawsze ma miejsce jeśli dokonamy
    >+ rozliczenia danego m-ca.

    Sugerujesz że "może się utopi" (VAT należny) w bieżacym vacie
    do odliczenia ? - to IMO dla każdego VATowca sprawa jest oczywista
    i jeśli "mniej utopi" to "szkoda" w finansach firmy jest ta sama :]

    [...reszta cytatu jak była, przycięta...]
    >+ > >+ Co do poglądów kolegi Gotyfryda - zgadzam się częściowo.
    >+ >
    >+ > Bardzo proszę o wskazanie gdzie się nie zgadzasz.
    [...]
    >+ > >+ Co znaczy "faktura wewnętrzna"?
    >+ >
    >+ > No... faktura wewnętrzna... !
    >+ > Czyli taka, w której wystawca jest odbiorcą lub podpisuje
    [...cytaty z ustawy i linki do google...]

    Pozdrowienia, Gotfryd