  • Data: 2007-11-13 19:29:48
    Temat: Re: Leasing a czynsz
    Od: Maddy <m...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Paweł Staszewski pisze:
    > dzwonie do 2xUS i mowia sprzeczne informacje jedni ze mozna bez problemu

    Urząd Skarbowy nie udziela informacji na temat stosowania przepisów
    prawa podatkowego. Cokolwiek ktokolwiek Ci powie, jest to jego prywatna
    opinia.
    Polegać na informacji z US można jedynie w zakresie procedur.
    Dziwne, że w ogóle ktoś chciał z tobą rozmawiać.

    > inni ze nie mozna bo firma majaca podatek liniowy w momecie cesji na
    > mnie bedzie musiala placic blizej nieokreslony podatek = fakt

    Jaki fakt???
    Nie ma żadnego szczególnego podatku który wiązałby sie z podatkiem liniowym.
    Może powiem wyraźniej

    NIE MA

    Albo ci ktoś kit wciska albo przetworzyłeś to co usłyszałeś tak, że
    wyszła bzdura. Jeżeli osoba która ci takie rzeczy opowiada mówi o
    "bliżej nieokreślonym podatku" to nie ma zielonego pojęcia o czym mówi.
    Jeżeli mówi to urzędnik, to włos sie jeży.

    > Ksiegowa z tej firmy mowi ze bedzie z tym problem ale tez nie mowi
    > dokladnie jaki tylko mowi ze chodzi o podatki bo maja liniowy = fakt

    Jak wyżej.

    Jakiekolwiek by nie były te komplikacje podatkowe, związku z podatkiem
    liniowym nie maja żadnego.

    > Kolo z leasingu pisze ze moga byc problemy z podatkiem = fakt

    Fakt, że pisze? No skoro tak mówisz, myśmy tego pisma nie widzieli.

    Kolesie z leasingu potrafią opowiadać przeróżne bajki, głownie dlatego
    że większość nigdy nie pofatygowała sie przeczytać ustawy, powtarzają
    kompilacje tego co im na szkoleniach opowiadają i tego co zasłyszeli od
    klientów. Czasem śmieszno, częściej straszno.

    Ustawa o podatku dochodowym stawia dwa łączne warunki wliczenia rat
    leasingowych w koszty, oba dotyczą włącznie _zapisów_ umowny.
    Umowa ma być:
    1) zawarta na czas oznaczony, stanowiący co najmniej 40% normatywnego
    okresu amortyzacji, jeżeli jej przedmiotem są podlegające odpisom
    amortyzacyjnym rzeczy ruchome lub wartości niematerialne i prawne, albo
    została zawarta na okres co najmniej 10 lat, jeżeli jej przedmiotem są
    podlegające odpisom amortyzacyjnym nieruchomości, oraz

    2) suma ustalonych w niej opłat, pomniejszona o należny podatek od
    towarów i usług, odpowiada co najmniej wartości początkowej środków
    trwałych lub wartości niematerialnych i prawnych.

    Koniec warunków.

    Wpisz sobie w w wyszukiwarkę MF "cesja umowy leasingu" i dostaniesz
    garściami wiążace interpretacje, że cesja umowy leasing nie powoduje
    korekty kosztów uzyskania leasing u pierwotnego leasingobiorcy ponieważ
    ograniczeń uznania czegoś za koszt nie można traktować rozszerzająco.
    Jeżeli warunkiem są odpowiednie postanowienia umowy a nie ma odniesień
    do sposobu faktycznego jej wykonania, to zakłada się, że ustawodawcy to
    nie interesował (ustawodawca wiec co mówi, jakby chciał dać jeszcze
    jeden warunek to by go wpisał - taki aksjomat).

    Jest to jedyna komplikacja podatkowa która mi przychodzi do głowy. Nie
    ma żadnego związku z podatkiem liniowym. I zasadniczo można wykluczyć
    samo jej istnienie.

    > A ja spytalem jaka bedzie roznica w sensie czy 2500zl w czynszu czy
    > 2500zl w leasingu a co sie wywiazalo ?? dywagacja na temat zupelnie inny.

    Jeżeli Ty będzie wykorzystywał ich samochód a oni będą wystawiali ci za
    to fakturę za coś innego, np. czynsz za lokal, to podpadacie wszyscy pod
    kodeks karny skarbowy.
    Ty bardziej, zwłaszcza jeżeli to samochód osobowy, bo od wynajmu
    samochodu osobowego jest ograniczone odliczenie VAT a koszty jego
    eksploatacji można wliczać u najemcy wyłącznie przez ewidencję przebiegu
    pojazdu.
    Omijasz oba ograniczenia.

    Pytanie co sie bardziej opłaca - oszustwo podatkowe czy działanie zgodne
    z prawem, to nie na tej liście.
    My to rozważamy dostępne _legalne_ warianty rozwiązań podatkowych.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813