  • Data: 2011-01-06 00:03:04
    Temat: Re: Łącze internetowe w KUP?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 6 Jan 2011, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > Jak wygląda sprawa wliczania w KUP/VAT faktury za łącze internetowe
    > (modem kablówkowy Vectra) opłacane miesięcznie ryczałtem, a nie od
    > ilości przesłanych danych?

    Wrzucam całe.
    Co do VAT, obstawiam na swoją korzyść orzecznictwo ETS, z głowy nie
    zapodam, ale jakby ktoś się czepiał, to powinno dać się odszukać
    stwierdzenia, że prawo do odliczenie powstaje w przypadku wykorzystwania
    do czynności opodatkowanych (bez słowa: "wyłącznie"), zaś to co
    można by nazwać "korektą" w przypadku VAT *i* towarów usług *nabytych
    w celu* gospodarczym *nie jest* robione przez obniżenie VAT odliczonego,
    lecz wystawienie f-ry wewn. na "przeznaczenie na cele nieopodatkowane".
    Teraz pytanie: czy niniejszy post jest przeznaczony na cele
    nieopodatkowane? ;)

    > Owszem, podejrzenie wykorzystania prywatnego jest

    Ależ ja łącze wykorzystuję w całości prywatnie!
    Do DG (prywatnej) rzecz jasna!
    No, może jest tam trochę wykorzystywania do celów państwowych,
    jak zlecam przelew podatków i ZUSu... racja.

    :P

    pzdr, Gotfryd