eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiKwoty przelewane do ZUS za styczen (1-os DG, bez pracowników) › Re: Kwoty przelewane do ZUS za styczen (1-os DG, bez pracowników)
  • Data: 2003-01-30 12:56:12
    Temat: Re: Kwoty przelewane do ZUS za styczen (1-os DG, bez pracowników)
    Od: "cef" <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Dla płatnika składek zgłaszającego do ubezpieczenia wypadkowego nie
    więcej
    > niż 9 ubezpieczonych (obliczonych według przedstawionych wyżej zasad
    > wyliczania)

    > I pomyślałem sobie, że w takim razie nie dotyczy mnie [...]
    > ani skomplikowane wyliczenia liczby ubezpieczonych, bo zawsze bylem
    tylko
    > sam,
    > wiec na pewno zgłaszam do ubezpiecznienia mniej niż 9 osób.

    Prawie wszystko OK, ale ilość osób ustalasz właśnie wg tego
    skomplikowanego wzoru :-).

    > Mam więc zapłacic 1,93% = 24,27 zł.
    > Zgadza się?

    1,93% się zgadza, a czy jest to akurat
    24,27 to nie wiem. Zachęcam za to do poczytania
    przepisów szczególnych dotyczących zasad zaokrąglania
    składek z różnych tytułów. (Strasznie śmieszne)

    > Chyba, że kruczek polega np. na tym, że to "mniej niż 9
    ubezpieczonych"
    > odnosci się
    > do zatrudnionych pracowników, ale dla właściciela 1-os DG ma byc
    jakoś
    > inaczej,

    Odnosi się do ilości zgłaszanych osób do ubezpieczenia.
    To trochę co innego niż pracownik.