eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiKwoty przelewane do ZUS za styczen (1-os DG, bez pracowników) › Re: Kwoty przelewane do ZUS za styczen (1-os DG, bez pracowników)
  • Data: 2003-01-28 14:57:05
    Temat: Re: Kwoty przelewane do ZUS za styczen (1-os DG, bez pracowników)
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Latet" <n...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:b1b5ui$cmn$1@news.tpi.pl...
    > Witam,
    >
    > (Mój post dotyczy 1-os DG, nie zatrudniam nikogo).
    >
    > Zabierając się ochoczo za wypelnainie DRA za styczen, pelny optymizmu
    > wszedlem na:
    > http://www.zus.pl/niusy/inf008.htm
    >
    > i dowiedzialem sie tam, że aktualnie podstawa wymiaru wynosi:
    > 1257,49 zł.

    Tak i to wpisujesz w DRA w punkt XI ppkt. 02, 03, 04

    > Tak więc minimalnie muszę zapłacić:
    >
    > 245,46 zł (tj. 19,52%) na ubezpieczenie emerytalne
    > +
    > 163,47 zł (tj. 13%) na ubezpieczenia rentowe
    > +
    > 30,81 zł (tj. 2,45%) na ubezpieczenie chorobowe
    > +
    > składkę na ubezpieczenie wypdkowe (i tu się zaczynają schody :-(
    > +
    > 100,60 zł (tj. 8%) na zdrowotne
    > +
    > 30,81 zł (tj. 2,45%) na fundusz pracy
    >
    > Czy wszystko co napisałem do tej pory jest OK?

    Tak, zgadza się, zresztą ZUS wiele tych wyliczeń sam podaje na swojej stronie tylko
    pod innym linkiem
    http://www.zus.pl/niusy/inf008.htm

    > Na rozgrzewkę obliczyłem, że część składki zdrowotnej, którą można odpisać
    > od podatku wynosi: 97,46 zł (tj. 7,75%).
    >
    > Czy to się zgadza?

    IMO, jak najbardziej

> [...]
    > stawek % dla okreslonych grup PKD.
    >
    > Ale w koncu trafiłem na zdanie:
    > -----------------------
    > Dla płatnika składek zgłaszającego do ubezpieczenia wypadkowego nie więcej
    > niż 9 ubezpieczonych (obliczonych według przedstawionych wyżej zasad
    > wyliczania) stopa procentowa składki na ubezpieczenie wypadkowe wynosi 50%
    > najwyższej stopy procentowej składek ustalonej na dany rok składkowy dla
    > grup działalności*, co oznacza, że na okres od 1 stycznia 2003 r. do 31
    > marca 2004 r. wynosi ona 1,93% podstawy jej wymiaru.

    To i tak dobrze trafiłeś bo ja jak znalazlem skorygowane pismo MF o stawkac
    procentowych to od razu sobie wyliczyłem ze będe miał
    1,2%
    ale niestety, nie zmniejszono ale zwiekszono do 1,93%

    > I pomyślałem sobie, że w takim razie nie dotyczy mnie ani tabela stawek dla
    > PKD,
    > ani skomplikowane wyliczenia liczby ubezpieczonych, bo zawsze bylem tylko
    > sam,
    > wiec na pewno zgłaszam do ubezpiecznienia mniej niż 9 osób.

    Na pewno nie, z tego co pamiętam zacząłeś w listpadzie 2002 i nikogo nie zatrudniałeś
    a tą składke ustala sie do 31 marca 2004 r.
    (potem podadza nowe stawki i jak będziesz kogos zatrudniał to sobie policzysz ale na
    pewno nie dotyczy to innych firm takie jak
    twoja, oni sami to musza zrobić w ramach swej DG)

    > Mam więc zapłacic 1,93% = 24,27 zł.
    > Zgadza się?

    Tez mi tak wyszło, a dokładnie tak mi wyliczył PROKOMowski Płatnik gdy wprowadziłem
    mu owe 1,93% w III pkt. 04 DRA.

    > Chyba, że kruczek polega np. na tym, że to "mniej niż 9 ubezpieczonych"
    > odnosci się
    > do zatrudnionych pracowników, ale dla właściciela 1-os DG ma byc jakoś
    > inaczej,
    > np. wprost z tabeli PKD, ale niczego takiego się nie doczytałem.

    No nie, ja to odczytałem właśnie dokładnie tak, zresztą na tej stronde ZUSu jest
    "Ustalenie stopy procentowej składki na
    ubezpieczenie wypadkowe dla płatnika zgłaszającego do ubezpieczenia wypadkowego nie
    więcej niż 9 ubezpieczonych"
    a więc dla mnie także samego płatnika inaczej mówiąc 9=płatnik+zatrudnieni

    > Proszę o potwierdzenie czy dobrze rozumowałem :-)

    IMO, jak najbardziej OK

    Sark