    From: w...@a...com (Weronikad)
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Date: 19 May 2002 04:14:52 GMT
    Subject: Re: Kupno mieszkania

    >s...@i...pl
    >Date: 5/16/02 11:13 AM Pacific Daylight Time
    >
    >I tu niestety czeka Ci? zdziwienie. Gospodarka wolnorynkowa jest ale jej nie
    >ma.
    >Po dokonaniu trensakcji kupna potwierdzonej aktem notarialnym (?aden
    >notariusz czegos takiego nie podpisze) papiery id? do US i tam mi?e panie
    >porównuj? warto?c mieszkania z cenami wolnorynkowymi (maja takie specjalne
    >tabele)
    >Je?eli stwerdz?, ?e warto?c niruchomo?ci zosta?a zani?ona wzywaja podatnika
> [...]
    Skad urzad podatkowy ma tabele ustalajace ceny tzw. "wolnorynkowe"? Dla mnie
    ceny wolnorynkowe powinny byc ustalane na podastwie cen sprzedanych
    nieruchomosci w okreslonym rejonie w ciagu np. 6 miesiecy a nie cen ktore
    wlasciciel chcial by otrzymac. Te dwie ceny moga sie roznic i na ogol sie
    roznia. O ile mnie wiadomo ceny nieruchomosci w Polsce sa okryte tzw. tajemnica
    handlowa. Agent nie przedstawia zadnej analizy rynku w danym rejonie bo ta
    wymaga ujawnienia cen sprzedazy nieruchomosci. Pytam wiec o jakim "wolnym
    rynku" Panstwo mowicie? Mam podejrzenie iz US naprodukowaly pozal sie Boze
    "specjalistow" do wycen nieruchomosci i ci wala ceny z kapeluszy majac w d...
    wolny rynek. Urzedy skarbowe z kolei kazda transakcje kupna rozpatruja jak
    kradziez w oparciu o listy "cen wolnorynkowych" opracowane przez urzednikow US
    obciazaja ludzi podatkami. Do cholery w waszym wolnym rynkiem.