    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Kupil jeden, faktura na drugiego
    Date: Thu, 24 Jul 2008 21:53:25 +0200

    On Thu, 24 Jul 2008, mvoicem wrote:

    > Poza tym, idąc tym tropem: jeżeli Medialny Marek sprzedaje mi powiedzmy
    > drukarkę, dostaję paragon. Idę z tym paragonem za 5 dni do
    > informacji/obsługi klienta, a tam słyszę "nie wystawimy panu faktury bo
    > mamy obowiązek wystawić ją od ręki, nie zrobiliśmy tego więc teraz nic z
    > tego - boimy się że ktoś nam zarzuci że nie wystawiliśmy faktury".

    Bardzo słusznie.
    Powinni wystawić f-rę - z dopiskiem "zakupu dokonano na cele
    konsumenckie" :) (i nie na dane inne niż imię i nazwisko).
    (pytanie, czy kontroler US w razie czego połapie się ktory przepis
    zastosować, rzeczywiście nie leży już w gestii Medialnego Marka ;)).

    > Zatrzymaj się, wróć i przeczytaj ponownie ;). Przecież mamy sytuację
    > zupełnie odwrotną. Kupujesz coś, masz uprawnienia konsumenckie.

    Nienależne.

    Zdecyduj się co łamiesz:
    - ustawę o ochronie konsumentów przez to, że składasz fałszywą deklarację
    w momencie zakupu
    - ustawę o podatku dochodowym (i w konsekwencji o VAT), przez to że
    wbrew wymogowi "nabycia W CELU" zaliczasz w KUP coś, co kupiono
    w celu konsumenckim.

    > Potem
    > chcesz fakturę - pozbywasz się tych praw, od tej chwili nie możesz odesłać
    > sprzetu dlatego że ci się nie spodobał. Gdzie tu miejsce na nadużycie?

    Przez te parę dni, kiedy prawa konsumenckie mu NIE PRZYSŁUGIWAŁY.
    To że z nich NIE SKORZYSTAŁ jest bez znaczenia - mniej więcej na
    podobieństwo umowy ubezpieczenia (z której też korzysta się rzadko,
    ale nie znaczy to że wolno wyłudzić okres ochronny i potem udawać
    niewiniątko "przecież nic się nie stalo, nie skorzystałem").
    MÓGŁ SKORZYSTAĆ z czegoś do czego nie miał prawa (aby móc).

    Dodatkowo nie ma (już) prawa do zaliczenia w koszty, bo (poza
    przypadkiem kiedy kupowany jest ST którego zakup NIE STANOWI
    kosztu i przez to NIE PODLEGA pod tę zasadę), jeśli w momencie
    zakupu podatnik dokonywał (tego zakupu) *w innym celu*, to
    później już on się KUP nie stanie.
    "Przefakturowanie" narusza literę przepisu art. 21 UoPDoOF.

    pzdr, Gotfryd