  • Data: 2010-07-14 07:56:17
    Temat: Re: Księgowanie opłaty wstępnej przy leasingu
    Od: Maddy <m...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 14-07-2010 08:57, Karol pisze:
    > Witajcie,
    > Jednoosobowa DG, płatnik VAT, rozliczenie na KPiR, kwartalne rozliczenie
    > podatku dochodowego i VAT. Planuje zakup samochodu na firmę z
    > homologacją ciężarową. Finansowanie przez leasing.
    > Pytanie dotyczy, czy opłatę wstępną/inicjalną, która może stanowić do
    > 45% wartości samochodu można zaliczyć jednorazowo w koszty (ewntualnie
    > rozliczyć w 2-3 okresach, jeżeli nie zmieści się w kosztach danego
    > okresu), czy trzeba ją rozkładać proporcjonalnie w czasie, na cały okres
    > trwania leasingu? Rożne opinie wyczytałem i brak defintywnej odpowiedzi.

    Ostatnie interpretacje są takie, że jeżeli uiszczenie opłaty wstępnej
    jest warunkiem wydania przedmiotu, to idzie w koszty jednorazowo, jako
    opłata samoistna "za wydania przedmiotu" (idiotyczne trochę ale jak
    działa na korzyść przedsiębiorcy, to lepiej nie dyskutować)

    Ale jeżeli możesz odebrać przedmiot leasingu przed uiszczeniem tej
    opłaty, to jest to koszt umowy i trzeba go rozłożyć na cały czas jej
    trwania.

    Charakter opłaty wstępnej określa umowa - musi tam być wyraźnie
    napisane, że wydanie przedmiotu leasingu następuje dopiero po uiszczeniu
    tej opłaty. Nie wystarczy sam fakt, że zapłaciło się przed odbiorem.

    Będę miała chwilę to podeślę namiary do interpretacji.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813