  • Data: 2010-07-15 10:18:22
    Temat: Re: Księgowanie opłaty wstępnej przy leasingu
    Od: Karol <k...@N...KOM> szukaj wiadomości tego autora

    Maddy pisze:

    > Ostatnie interpretacje są takie, że jeżeli uiszczenie opłaty wstępnej
    > jest warunkiem wydania przedmiotu, to idzie w koszty jednorazowo, jako
    > opłata samoistna "za wydania przedmiotu" (idiotyczne trochę ale jak
    > działa na korzyść przedsiębiorcy, to lepiej nie dyskutować)
    >
    > Ale jeżeli możesz odebrać przedmiot leasingu przed uiszczeniem tej
    > opłaty, to jest to koszt umowy i trzeba go rozłożyć na cały czas jej
    > trwania.
    >
    > Charakter opłaty wstępnej określa umowa - musi tam być wyraźnie
    > napisane, że wydanie przedmiotu leasingu następuje dopiero po uiszczeniu
> [...]

    Ja jeszcze znalazłem coś takiego (źródło
    http://www.bankier.pl/wiadomosc/Leasing-a-kredyt-co-
    lepsze-dla-firmy-1949709.html):
    "Zgodnie z interpretacjami Ministerstwa Finansów udział własny / czynsz
    inicjalny / opłata wstępna powinna być rozliczana międzyokresowo - w
    trakcie trwania całego okresu leasingu. Firmy leasingowe zmieniły więc
    nomenklaturę stosowaną w umowach zastępując udział własny / czynsz
    inicjalny / opłatę wstępną Pierwszą Ratą Leasingową, która stanowi w 100
    proc. koszt uzyskania przychodu"