  • Data: 2010-07-19 06:48:43
    Temat: Re: Księgowanie opłaty wstępnej przy leasingu
    Od: Maddy <m...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 17-07-2010 11:28, Borys Pogoreło pisze:

    > Na poczet raty zerowej. Znalazłem papiery.
    >
    > Niestety nie mam tego oświadczenia o przeksięgowaniu, bo to było w jednym
    > egzemplarzu AFAIR. Ale w umowie mam czynsz = 0, kaucja = X, w rozpisce rat
    > rata zerowa = X.

    Czynsz = 0?
    Co to za firma w której nikt nie zauważył, że rata leasingowa to jest
    CZYNSZ właśnie. Każda rata.
    Lease = ang. dzierżawa.

    > Spisz, na pewno inni skorzystają. Serio.

    > Przecież oni żyją z tego, że ich usługa optymalizuje koszty ich klientom.
    > Ostatnią rzeczą jakiej by sobie życzyli, to wpędzenie klientów w kłopoty
    > podatkowe z ich powodu.

    Na razie opisałeś zabieg który niczemu nie służy, poza może sprawieniem
    na kliencie wrażenia, że leasingodawca "strasznie się stara".
    A tak naprawdę dokonałeś niepotrzebnie zawiłej operacji zapłaty z
    przełożeniem pieniędzy przez trzy kieszenie.

    Stan prawny i interpretacja podatkowa nie uległy zmianie na żadnym
    etapie tej machinacji.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813