    From: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Księgowanie korekt
    Date: Mon, 09 May 2011 14:46:51 +0200

    W dniu 09.05.2011 14:21, Maddy pisze:
    > Jak na zwiększenie VAT do zapłaty,

    Tak, zwiększenie, bo była stawka ZW a ma być 23.

    > to korygujesz deklarację VAT za dane
    > miesiące, w miarę możliwości dopisując korekty do rejestrów VAT w tych
    > miesiącach w których była błędna stawka
    > (chlorella wie na co pozwala ta
    > twoja mała księgowość rzepy, musisz sobie technicznie jakoś poradzić).

    A tak, do rejestrów to sobie MK RP wpisała w styczniu, jak wpisałem datę
    powstania obowiązku podatkowego na styczeń.

    Czyli dałem tak:

    Data sprzedaży: 31 stycznia
    Data wystawienia korekty: 2 maja
    Data księgowania do PKPiR: 2 maja
    Data powstania obowiązku podatkowego VAT: 31 stycznia

    > W PKPiR ujmujesz korektę wartości netto na bieżąco - wg. dat faktur
    > korygujących. Nie kreślisz, nie przepisujesz.

    No właśnie panienki z BR mi poradzały, coby księgować w PKPiR również w
    styczniu. Może też z przyczyn technicznych.

    > Zastanawiam się...

    Aha.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek