  • Data: 2011-05-09 13:46:58
    Temat: Re: Księgowanie korekt
    Od: Maddy <m...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > No właśnie panienki z BR mi poradzały, coby księgować w PKPiR również w
    > styczniu. Może też z przyczyn technicznych.

    Księgowanie w styczniu powoduje konieczność przeliczenia na nowo
    zaliczek na PIT za styczeń i kolejne miesiące. Po co?
    Żeby sobie bałaganu narobić?

    Gdyby to było ich zwiększenie (czyli pierwotnie przychód był zaniżony),
    to ok, bo wchodzi tu w grę potencjalna zaległość podatkowa.
    Trzeba wyliczyć podatek jeszcze raz i dopłacić, może z odsetkami.
    A dochód do opodatkowania musi wynikać z księgi.

    Ale odwrotnie? Nadpłatę w zaliczkach na dochody koryguje się,
    pomniejszając zaliczki na bieżący okres. I tyle formalności, koniec zabawy.
    Zapisów które korygują dochód w dół można dokonać w dowolnym momencie.

    Zapisy w PKPiR koryguje się wybierając sposób możliwie najmniej
    inwazyjny. Jeżeli nie ma formalnych wytycznych w ustawie, dokonujemy
    najprostszej operacji z tych, które dadzą właściwy efekt.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813