  • Data: 2002-05-21 23:57:07
    Temat: Re: Księgowanie ZUS
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 21 May 2002, Wojciech Suszycki (Brick B.) wrote:

    >+ Użytkownik Wiola Pikorska <p...@p...com.pl> w wiadomości do grup
    [...]
    >+ > > z datą zapłaty składki. Na potwierdzenie mam podpięte do DRA
    [...]
    >+ > Jeśli przyjmujesz księgowanie kosztów w/g zapłaty to tak może być.
    >+ > Jolka
    >+ >
    >+ Powiedzcie mi proszę o co chodzi z tym księgowaniem kosztów wg. zapłaty. No
    >+ bo faktury wg. zapłaty chyba nie tylko wg. daty wyst. faktury. Chodzi i inne
    >+ wydatki?

    1. A rozliczasz kasowo (czyli "jak płacisz") czy memoriałowo (czyli
    "jak wystawiasz") ? -:O UoPDoOF dopuszcza obie metody :)
    2. Składki ZUS do PIT - kasowo (zawsze)

    >+ A jak jest z rachunkiem za telefon firmowy? Data wyst? data zapłaty? data
    >+ otrzymania?

    3. Koszt - patrz wyżej p.1, data zapłaty lub data otrzymania; można
    się chyba umówić że orzymałeś jak w 4. (chyba mi nie powiesz, że
    dyskusję w której hrabia się z Maddy sprzeczał kto się z kim zgadza
    przeoczyłeś ??!)
    4. VAT - jest "specpozycja" w ustawie, z datą *terminu zapłaty*
    (ani wystawienia, ani otrzymania, ani zapłaty...)

    - Gotfryd (z pozdrowieniami)