  • Data: 2002-05-22 01:28:16
    Temat: Re: Księgowanie ZUS - rozpisałam się
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 21 May 2002, Wojciech Suszycki (Brick B.) wrote:
    [...]
    >+ > Jeżeli chodzi o VAT, to odliczasz w terminie zapłaty wyznaczonym na
    >+ > fakturze.
    >+ >
    >+ > Maddy
    [...]
    >+ * Telefon wpisuję z datą zapłaty. Przeczytałem że telefon mozna jak jest
    >+ zapłacony. I tu wychodzi, że jak ktos nie doczyta to się tak dzieje -
    >+ chodziło o VAT. Powinienem wpisac z datą otrzymania do KpiR, a do ewidencji
    >+ VAT jak zapłacę.

    Do VAT *z terminem zapłaty*, nie z zapłatą...

    Zdążyłem już raz dziś napisać, widać zwielowątkowało mnie :]
    a ty zastosowałeś interpolację czyjejś wypowiedzi ! ;)

    >+ Tylko jak to zrobić w moim programie jeżeli zapłacę telefon następnego
    >+ miesiąca? Może prościej jest go płacić w tym samym miesiącu?
    [...]
    >+ Ostatnie w sprawie dat:
    >+ * Jaką datę wydruku powinny mieć wydruki z programu.
    >+ - Ksiązki przychodów (ja daję ostatni dzień miesiąca)

    A tośmy już wałkowali, AFAIR :)
    Sprawa idzie o to, czy "papiery" dotyczące zeszłego miesiąca
    a "doszłe" w tym miesiącu - wpisać "wtedy" czy "teraz".
    IMO sporządzenie wydruku prowadzi do wniosku, że mamy stan
    pt. "niemożliwość" - czyli można "stare" (zeszłomiesięczne)
    koszty wpisywać w miesiąc bieżący.
    Przed wydrukiem - należałoby wpisać w miesiąc poprzedni !
    [...]

    ...a Maddy kawałek FAQ już napisała tą metodą :)

    Pozdrowienia, Gotfryd