    From: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Koszty reprezentacji i reklamy a VAT
    Date: Tue, 3 Dec 2002 18:03:09 +0100

    On Tue, 3 Dec 2002, Sark wrote:
    [...]
    >+ > [...a VAT to mi też wyglądał podejrzanie :), zgoda...]
    >+
    >+ Nie wiem czy Cię dobrze zrozumiałem ale czytat z odpowiedzi w tym wątku "na
    >+ obrone odliczenia vatu"

    Właśnie w związku z sąsiednim wątkiem zajrzałem do UoPDoF
    i mi coś nie pasuje :(
    Art.23.1"nie uważa się za KUP".43:
    43) podatku od towarów i usług, z tym że jest kosztem uzyskania
    przychodów:
    [...]
    b) podatek należny w przypadku:
    [...]
    - przekazania lub zużycia przez podatnika towarów lub świadczenia usług na
    potrzeby reprezentacji i reklamy, obliczony zgodnie z odrębnymi
    przepisami,
    ----

    No to powoli.
    VAT od towaru przekazanego z towarów handlowych na RiR jest KUP, tak ?
    I można go odliczyć ?? ;)

    Karolu, Maddy, Sławku,[...] poproszę o wykład bo zaczynam się plątać :(
    [...]
    >+ > A co do odliczania VAT'u to w tym zakresie wg mnie obowiązuje Art. 25.
    >+ > USTAWy z dnia 8 stycznia 1993 r.o podatku od towarów i usług oraz o
    >+ podatku
    >+ > akcyzowym Dz.U. z 1993 r. Nr 11, poz. 50 z późn. zmianami gdzie czytamy:
    >+ >
    >+ > Art. 25. 1. Obniżenia kwoty lub zwrotu różnicy podatku należnego __nie__
    >+ > stosuje się do nabywanych przez podatnika:
    >+ >
    >+ > 3) towarów i usług, jeżeli wydatki na ich nabycie nie mogą być zaliczone
    [...do KUP...]
    ...ale to nie wystarczy...

    [...]
> [...]
    >+ > tylko ten który "mieści" sie w owych 0,25%, wszystko co "wyskoczy" ponad
    >+ > 0,25% już nie]
    >+ >
    >+ > 2. Przepis ust. 1 pkt 3 nie dotyczy:
    >+ > (...)
    >+ > 3) części wydatków, które nie zostały zaliczone do kosztów uzyskania
    >+ > przychodów z powodu przekroczeń norm w rozumieniu przepisów o podatku
    >+ > dochodowym, (...)
    >+ ================
    >+ Chyba jasno napisane, w granicach owych 0,25% można VAT odliczac.

    Hm...
    A co byś powiedział na uderzenie z samej czołówki ustawy:
    art.2.3.1:
    +++
    Przepisy ust. 1 i 2 stosuje się również do:
    1) świadczenia usług oraz przekazania lub zużycia towarów na potrzeby
    reprezentacji albo reklamy,
    2) przekazania przez podatnika towarów oraz świadczenia usług na potrzeby
    osobiste podatnika, wspólników, udziałowców, akcjonariuszy, [...]
    ---

    ???
    Był cytowany art.25. Ale tam jest takie coś:
    art.25.2"Przepis ust. 1 pkt 3 nie dotyczy".2:
    +++
    2) przekazanych towarów oraz świadczonych usług w przypadkach określonych
    w art. 2 ust. 3 pkt 2 oraz darowizn określonych w art. 2 ust. 3 pkt 4,
    ---

    Wygląda na to że podobnie jak przy zjedzeniu towaru handlowego
    na obiad (swój :)) trzeba VAT odprowadzić (o ile został odliczony)
    lub nie odliczać (albo nieodliczenie skutkuje wtopieniem, nie
    usiłowałem rozwikłać :[).
    Od RiR.
    Kto przeciw i dlaczego ???

    Pozdrowienia, Gotfryd