  • Data: 2011-09-02 12:38:54
    Temat: Re: Koszty przed założeniem działalności gospodarczej
    Od: spp <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-09-02 14:35, jureq pisze:

    > W wypadku kosztów nie ma żadnego problemu, bo w koszty idzie amortyzacja
    > a nie zakup. A amortyzować można także środki nabyte wcześniej - przed
    > rozpoczęciem DG i bez faktury z NIP.
    >
    > Problem może być co najwyżej z odliczeniem VAT. Ale z tego co wiem i to
    > ostatnio bywa możliwe.

    http://ksiegowosc.infor.pl/podatki/interpretacje-pod
    atkowe-orzecznictwo/97530,Odliczenie-VAT-z-faktur-ot
    rzymanych-przed-rejestracja.html

    Treść cytowanego wcześniej art. 88 ust. 4 ustawy nie wskazuje, aby do
    nabycia prawa do odliczenia podatku naliczonego konieczne było
    posiadanie statusu podatnika zarejestrowanego w momencie otrzymania
    faktur zakupu. A zatem, status podatnika czynnego (zarejestrowanego)
    konieczny jest w momencie wykazywania odliczenia. Oznacza to, że
    podatnik - w rozumieniu art. 15 ustawy - nabywa prawo do odliczenia
    podatku naliczonego w momencie otrzymania faktury, lecz aby uprawnienie
    to zrealizować, musi posiadać status podatnika VAT czynnego (musi
    posiadać taki status w momencie realizacji uprawnienia). Prawo do
    obniżenia podatku należnego powstaje u wszystkich podatników, o ile
    wykażą, że zakupy były związane z bieżącą albo przyszłą działalnością
    opodatkowaną, a warunek rejestracji jest niezbędny wyłącznie do
    skorzystania przez podatnika z prawa do obniżenia podatku należnego.
    --
    spp