    From: Adam <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Korekta do korekty
    Date: Fri, 13 Aug 2021 00:03:22 +0200
    <sduq0e$1sqv$1@gioia.aioe.org> <serqqb$tt4$1@gioia.aioe.org>
    <611184d4$0$519$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@4...net>
    <6112ac85$0$500$65785112@news.neostrada.pl>
    <seue36$1lq5$1@gioia.aioe.org> <seugbh$oah$1@gioia.aioe.org>
    <kmkrtdrwt0vy$.1csdmw8sawv4k.dlg@40tude.net>
    <sf0k8o$p26$1@gioia.aioe.org>
    <w04w66apodzs.177oc0ro77e6r$.dlg@40tude.net>
    <sf41c1$u7c$1@gioia.aioe.org>

    Dnia Thu, 12 Aug 2021 22:46:57 +0200 (GMT+02:00), Eneuel napisał(a):

    > Adam niewiele widział...
    >
    >: Jakoś przez wiele lat nie zauważyłem wyblakłej faktury z
    > drukarki termicznej
    >
    > Mało widziałeś... Ja widziałem przed paroma tygodniami kilka...

    Aż tak często nie tankuję, pomimo kilku pojazdów.

    >: w przeciwieństwie do igłowe
    >
    > Wyblakły czy były wydrukowane zużytą tasiemką?

    Racja: zużyta tasiemka.

    >: Od kiedy to księgowa jest, aby się zastanawiać, co jest na fakturze?
    >
    > Nie wiem -- od kiedy pamiętam... ;)
    > (ma coraz więcej do roboty, ale chyba od kiedy pamiętam, musiała
    > myśleć...)
    >
    >: U mnie stoi OKI serii MC. Niezmiernie rzadko zdarza się, aby coś
    > zakleszczyła.
    >
    > Skaner jest kobietą?

    Drukarka jest kobietą
    skaner jest facetem
    a kombajn (czyli stara OKI MC342dn) jest też facetem
    czyli średnia wychodzi na faceta ;)

    > : Jeśli już, to jakaś "psu z gardła wyjęta" faktura na pół strony
    > z igłówki z jakiejś stacjipaliw.
    >
    > Skaner wie, jak rozliczyć paliwo?
    > Kiedyś mógł spojrzeć na numer rejestracyjny, teraz -- niekoniecznie...
    > To jakiś magiczny skaner...

    Oczywiście, że nie skaner, tylko usługa OCR:
    https://www.comarch.pl/erp/ocr/

    Jak coś źle robi, to się zgłasza i chłopaki poptawiają.

    Zresztą tego typu usług jest sporo, np. program Zygmunta:

    https://www.cti.org.pl/cti_optima_kancelaria.html

    > Urzędnicy mają problemy z interpretacją prawa -- mogliby kupić
    > takie skanery... ;)

    Na chore głowy to i zdrowy skaner nie pomoże ;)

    >: Już teraz bardzo rzadko spotyka się faktury papierowe
    >
    > Może dlatego nie zakleszczają się?...

    Za to miewają inne przypadłości: np nie dochodzą, bo jakiś kretyński
    google-mail wrzeszczy, że w pdf może być wirus :(
    Niestety, sporo ludzi na tym syfie ma konta mailowe.

    >: - najczęściej mailemalbo w systemie EDI, gdzie programy same się
    > wymieniają
    >: fakturami. Znaczy:program sprzedawcy wysyła plik EDI programowi
    > kupującego.
    >: Zaleta tego:wczytanie faktury na ok. 150 do 200 pozycji trwa
    > kilka sekund,
    >
    > Tyle samo, ile skanerem?...

    Faktura handlowa - czyli sprawdzenie i aktualizacja kartotek
    towarowych/usługowych i dokładne wprowadzenie "wszystkiego", czyli nazwa,
    opis, cena jednostkowa, EAN, jm itd.

    Z ciekawości zrobiłem test mojego kombajnu. Wrzuciłem do podajnika skanera
    10 faktur w formacie A4. Skaner zeskanował to w 35 sekund. Czyli średnia
    wychodzi 3,5 sekundy na jeden dokument. Całkiem nieźle, zwłaszcza w
    aspekcie biur rachunkowych.

    >: Ty siedzisz jeszcze chyba w latach 70-tych albo wczesnych 80-tych ;)
    >
    > Być może...
    > BTW -- jaki był wówczas VAT na wodę? Taki sam, jaki
    > jest teraz?...

    W latach 80-tych?
    Był podatek innego typu. Pamiętam, że jak się coś kupowało na zakład/firmę,
    to się pisało pismo z prośbą o sprzedaż bez tego podatku. Nie pamiętam już
    jego nazwy.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam