  • Data: 2021-08-13 16:49:16
    Temat: Re: Korekta do korekty
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "Adam" o...@4...net

    > Aż tak często nie tankuję, pomimo kilku pojazdów.

    Tankuję niemal wyłącznie w Auchan -- ale
    moi Klienci tankują w różnych miejscach...

    > Oczywiście, że nie skaner, tylko usługa OCR:
    > https://www.comarch.pl/erp/ocr/

    Oczywiście -- to miałem na swej myśli...
    OCR wie -- kiedy ile VAT i ile kosztów...
    (są chyba co najmniej 4 różne warianty
    księgowania zwykłego paliwa samochodowego...)

    > Jak coś źle robi, to się zgłasza i chłopaki poptawiają.

    [pewnie biją tego OCRa... bo jak inaczej nauczyć
    go poprawnego księgowania paliwa?... biją kijem...
    czytałem o tym wielokrotnie -- 'strike any key'...
    aż nauczy się głupek, kiedy 50%, kiedy 75%, kiedy 20%...
    kiedy i gdzie -- bo czasami zaoszczędzony VAT można wrzucić
    w koszty... VAT zaoszczędzony przez MMorawieckiego...
    tę część VAT, której nie można odliczyć jako VAT...
    dobrze mu tak -- chciał zarobić! kijem go!!!]

    > Zresztą tego typu usług jest sporo, np. program Zygmunta:

    > https://www.cti.org.pl/cti_optima_kancelaria.html

    Też zgadują, jak traktować którą fakturę uwieczniającą zakup paliwa...

    > Na chore głowy to i zdrowy skaner nie pomoże ;)

    OCR też nie pomoże?...

    > Za to miewają inne przypadłości: np nie dochodzą, bo jakiś kretyński
    > google-mail wrzeszczy, że w pdf może być wirus :(
    > Niestety, sporo ludzi na tym syfie ma konta mailowe.

    Ja tam mam masę kont... Nie narzekam...

    Czyli skaner zabiera 3 sekundy i OCR zabiera 0?...

    > Faktura handlowa - czyli sprawdzenie i aktualizacja kartotek
    > towarowych/usługowych i dokładne wprowadzenie "wszystkiego",
    > czyli nazwa, opis, cena jednostkowa, EAN, jm itd.

    > Z ciekawości zrobiłem test mojego kombajnu. Wrzuciłem do podajnika skanera
    > 10 faktur w formacie A4. Skaner zeskanował to w 35 sekund. Czyli średnia
    > wychodzi 3,5 sekundy na jeden dokument. Całkiem nieźle, zwłaszcza w
    > aspekcie biur rachunkowych.

    Czyli mechanika bierze 3 sekundy i OCR (razem z zapisaniem do
    bazy -- zapewne zapisuje hurtem, więc szybko) bierze 0.5 sekundy?

    > W latach 80-tych?

    70, 80...

    > Był podatek innego typu.

    Czyli woda nie była opodatkowana VATem?

    > Pamiętam, że jak się coś kupowało na zakład/firmę,
    > to się pisało pismo z prośbą o sprzedaż bez tego
    > podatku. Nie pamiętam już jego nazwy.

    Aha... Rozumiem... Czyli, jak się kupowało wodę na
    zakład, to się pisało pismo z prośbą o sprzedaż wody
    bez tego podatku... I księgowało się wówczas bez podatku?...
    A co wówczas, gdy kupowało się wodę na wyschnięte gardło?
    Księgowało się wówczas z podatkiem? -- tak, jak teraz
    księguje się VAT?...

    A składka zdrowotna ZUS? -- była odliczana
    w całości czy częściowo w latach 70 czy 80?...
    Jeśli była jakoś odliczana -- od dochodu czy od podatku?...

    --