  • Data: 2010-09-18 17:19:05
    Temat: Re: Kontrola UKS
    Od: Tomek <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 17.09.2010 21:13, Bucki Jan pisze:

    > Co mmi grozi za to? i czy będąc na zwolnieniu (dalej jestem do 23 grudnia -
    > świadczenia rehab.) lekarskim mieli mnie prawo kontrolować jako pracownika
    > lub zwykłego z ulicy Obywatela.

    Z ustawy o kontroli skarbowej:

    Rozdział 2a
    Uprawnienia kontroli skarbowej oraz zasady użycia środków przymusu
    bezpośredniego i broni palnej
    Art. 11a.
    1. Inspektorzy i pracownicy mają prawo do:
    1) legitymowania osób w celu ustalenia ich tożsamości; (...)
    1a. Uprawnienia, o których mowa w ust. 1 pkt 2 i 3, przysługują
    inspektorom i pracownikom wyłącznie w związku z realizacją zadań
    ustawowych określonych w art. 2 ust. 1 pkt 2, 3 i 14b, art. 10 ust. 2
    pkt 13 oraz art. 11 ust. 2 pkt 7, w tym również w związku z wszczętym
    postępowaniem kontrolnym lub postępowaniem w sprawach o przestępstwa i
    wykroczenia oraz o przestępstwa skarbowe i wykroczenia skarbowe.

    Ale też:

    Art. 11b.
    1. W toku wykonywania czynności służbowych inspektorzy i pracownicy są zobo-
    wiązani do poszanowania godności człowieka oraz respektowania innych
    praw i
    wolności obywatelskich.
    2. Inspektorzy i pracownicy są zobowiązani do wykonywania czynności służbo-
    wych w sposób możliwie najmniej naruszający dobra osobiste i
    majątkowe osób
    i przedsiębiorców, których te czynności dotyczą.

    :-)

    Co do ewentualnej kary:

    Rozdział IX
    Wykroczenia przeciwko instytucjom państwowym, samorządowym i społecz-
    nym
    Art. 65.
    § 1. Kto umyślnie wprowadza w błąd organ państwowy lub instytucję
    upoważnioną z mocy ustawy do legitymowania:
    1) co do tożsamości własnej lub innej osoby,
    2) co do swego obywatelstwa, zawodu, miejsca zatrudnienia lub
    zamieszkania, podlega karze grzywny.
    § 2. Tej samej karze podlega, kto wbrew obowiązkowi nie udziela
    właściwemu organowi państwowemu lub instytucji, upoważnionej z mocy
    ustawy do legitymowania, wiadomości lub dokumentów co do okoliczności
    wymienionych w § 1.

    Kara grzywny - więc w tej chwili chyba jeszcze do 5000zł.
    W praktyce pewnie bliżej 500zł niż 5000zł, zakładając że Wysoki Sąd uzna
    winę.

    --
    Tomek