eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiKontrahent nie chce przyjąć duplikatu fakturyRe: Kontrahent nie chce przyj duplikatu faktury
  • Data: 2013-07-27 00:47:45
    Temat: Re: Kontrahent nie chce przyj duplikatu faktury
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On Thu, 25 Jul 2013, Robert Tomasik wrote:

    > Użytkownik "Jacek" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
    > news:51f17cff$0$1221$65785112@news.neostrada.pl...
    >> W dniu 2013-07-25 21:08, Robert Tomasik pisze:
    >>> Sprzedający potwierdzając saldo potwierdził, że tamtych faktur nie było,
    >>> to jak oni mają teraz zamknięty bilans przerabiać?
    >> A po co mają przerabiać?
    >> IMO kupujący księgują duplikat w lipcu 2013 do VAT i kosztów oraz do
    >> zobowiązań i "po ptokach".
    >
    > A kiedy miało miejsce zdarzenie gospodarcze, którego dotyczy faktura?

    Ale tu jest rozbieżność przepisów dla przychodów i kosztów.
    Załóżmy, że f-ra została wystawiona błędnie, z opóźnieniem, w następnym
    roku.
    Mamy takie kwiatki:
    http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,3,13,13,700,60
    065,20130622,koszty-uzyskania-przychodow.html
    +++
    5d. Za dzień poniesienia kosztu uzyskania przychodów, z zastrzeżeniem
    ust. 5e, 6ba, 6bb i 7b, uważa się dzień, na który ujęto koszt w księgach
    rachunkowych (zaksięgowano) na podstawie otrzymanej faktury (rachunku),
    albo dzień, na który ujęto koszt na podstawie innego dowodu w przypadku
    braku faktury (rachunku), z wyjštkiem sytuacji gdy dotyczyłoby to ujętych
    jako koszty rezerw albo biernych rozliczeń międzyokresowych kosztów.
    ...
    6. Zasady [...] majš zastosowanie również do podatników prowadzšcych
    podatkowe księgi przychodów i rozchodów, pod warunkiem [...]
    ...
    6b. Za dzień poniesienia kosztu uzyskania przychodów w przypadku
    podatników, o których mowa w ust. 6, z zastrzeżeniem ust. 5e,
    6ba, 6bb i 7b, uważa się dzień wystawienia faktury (rachunku)
    lub innego dowodu stanowišcego podstawę do zaksięgowania (ujęcia) kosztu.
    ---

    I teraz tak: *zakładając* że na PK istnieje przepis podobny do KPiR,
    nakazujący wygenerować dokument opisu przyjęcia jeśli nie ma f-ry,
    brak tego dokumentu jest problemem kupującego.
    BTW: w jednym z poprzednich postów chyba pomyliłem strony sprzedawcy
    i nabywcy pod względem KPiR/PK, ale wniosek końcowy chyba wyjdzie
    podobny.
    A wychodzi tak: skoro towar *był* na magazynie, i są dowody
    że był (bo np. został sprzedany albo zużyty do produkcji),
    a nie ma KPiRowego odpowiednika "opisu", to chyba jest problem
    z brakiem dokumentu, ale u kupującego (na PK)!
    I nie rozwikła go żądając korekty od sprzedawcy.
    Czy gdzieś się mylę?

    pzdr, Gotfryd

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

  • 27.07.13 02:07 cef

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1