    From: grzess <k...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Konto firmowe a konto prywatne?
    Date: Tue, 8 Jul 2008 23:37:24 +0000 (UTC)

    > Dla porządku: przepisy podatkowe odwołują się do konta związanego z DG
    > (a nie przeznaczonego dla DG). Taki bezpiecznik, jakby komuś wyszło ze
    > przychody DG ma na inne konto niż zgłosił do US :) (znaczy to on naruszył
    > przepis nie zgłaszając).

    O ile mnie pamiec nie myli to odwoluja sie do konta platnika lub konta
    przedsiebiorcy, nie wskazujac przy tym aby bylo ono zwiazane z prowadzona
    dzialalnoscia, jedynie wzor formularza identyfikacyjnego (okreslony w
    rozporzadzeniu) posluguje sie okresleniem - zwiazane z dzialalnoscia
    gospodarcza, tyle ze nie bardzo wiadomo o jakie powiazania chodzi, tj
    rozliczen podatnika czy rozliczen przedsiebiorcy, gdyz nie kazdy podatnik
    (przedsiebiorca) rozlicza sie z kontrahentami korzystajac z rachunku
    bankowego.

    Kontem zwiazanym z dzialalnoscia gospodarcza, moze byc i rachunek osobisty
    i czesto tak jest w sytuacji mikro przedsiebiorcow.

    W wykorzystaniu rachunku osobistego na przeszkodzie stac moze regulamin
    banku i o ile ustawa prawo bankowe wskazuje:

    "2. Rachunki rozliczeniowe oraz rachunki lokat terminowych mogą być
    prowadzone wyłącznie dla:
    3) osób fizycznych prowadzących działalność zarobkową na własny rachunek,
    w tym dla osób będących przedsiębiorcami."

    oraz

    "3. Rachunki oszczędnościowe, rachunki oszczędnościowo-rozliczeniowe oraz
    rachunki terminowych lokat oszczędnościowych mogą być prowadzone wyłącznie
    dla:
    1) osób fizycznych,"

    to osoba fizyczna bedaca przedsiebiorca nadal pozostaje osoba fizyczna i w
    mojej ocenie taki przedsiebiorca moze zalozyc jedno z obu w/w rachunkow,
    lecz jak nie trudno sie domyslic, w interesie banku jest aby przyslowiowy
    Kowalski prowadzac dzialalnosc gospodarcza posiadal jednoczesnie oba z w/w
    rachunkow, a nie tylko to przeznaczone wylacznie dla osob fizycznych.

    Temat czesto pojawia sie na grupie, ja tradycyjnie odsylam do
    http://www.forum-podatkowe.eplatnik.pl/t93-konto-fir
    mowe-obowiazek.html